تأسیس ۵۲ دهیاری جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی از موافقت وزیر کشور با تأسیس ۵۲ دهیاری جدید در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خواجوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: وزیر کشور با تأسیس ۵۲ دهیاری جدید در روستا‌های استان موافقت کرده و دستورالعمل آن به استانداری ابلاغ شده است.

او گفت: در این ابلاغیه پیشنهاد تأسیس دهیاری در تعدادی از روستا‌های استان با عنایت به اینکه خارج از محدوده شهر‌های همجوار باشند بلامانع اعلام شده است.

خواجوی گفت: از فرمانداری‌های تابعه استان خواسته شده که طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تأسیس دهیاری در روستا‌های مذکور اقدام و شروع به کار این دهیاری‌ها را به استانداری اعلام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: این دهیاری‌ها در روستا‌های تابعه شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، خوسف، درمیان، زیرکوه، سربیشه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان تأسیس می‌شوند.

او گفت: تعدادی از روستا‌های دارای دهیاری در سنوات قبل به دلیل الحاق به شهر یا تبدیل به نقطه شهری از زمره دهیاری خارج شدند و در حال حاضر با صدور مجوز جدید، استان دارای ۹۱۹ دهیاری فعال خواهد بود.

خواجوی گفت: در صورتی که روستایی واجد شرایط تأسیس دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار