وضعیت هوای امروز استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز روند کاهش دما در سطح استان کرمان پدیده غالب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  فهیمه راستی، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز روند کاهش دما در سطح استان کرمان، پدیده غالب است.

او افزود: از بعد از ظهر امروز تا فردا، افزایش ابر را هم در استان کرمان خواهیم داشت. 

راستی بیان داشت: با توجه به روند کاهش دما، خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و کهنوج دور از انتظار نیست.

او با اعلام اینکه سیب زمینی، بیشتر در معرض خطر سرمازدگی قرار دارد، بیان کرد: گلخانه داران، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و انبار داران مراقب تنظیم  سیستم گرمایشی سالن‌های خود باشند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: گلخانه‌هایی که سیستم گرمایشی ندارند تا طلوع آفتاب، هر یک ساعت یک بار با آب چاه محصولات خود را آبیاری کنند.

او با اشاره به اینکه بیشترین خطر سرمازدگی که از دوشنبه شب آغاز شده است تا پنجشنبه شب ادامه دارد، بیان داشت:کشاورزان با تامین سوخت و مراقبت از سرمازدگی محصولات خود جلوگیری کنند.

راستی بیان کرد: شهرستان منوجان، طی۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان کرمان پشت سر گذاشته و صبح امروز شهربابک با دمای  ۸ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین نقطه استان کرمان به ثبت رسیده است.

او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.