کمک ۳۵۰۰ میلیارد ریالی نیکوکاران استان همدان در مهار کرونا

مسوول مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان از کمک ۳ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریالی نیکوکاران استان همدان درسال گذشته برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مژده شکری,مسوول مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان از کمک ۳ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریالی نیکوکاران استان همدان طی سال گذشته برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: در روزهای شیوع کرونا ۵۲ طرح خیرساز در استان آغاز شد که بخشی تحویل داده شده و بخشی در حال اجراست.

او با اشاره به اقدامات واحد مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در مقابله با بحران کرونا اظهار کرد:افزود: گمک های نیکوکاران در قالب تجهیزات اهدایی نظیر دستگاه ونتیلاتور، ساکشن، تخت بیمارستانی، ماسک، محلول ضد عفونی سطوح و دست و ترمومتر بود و مشارکت‌های بسیار خوبی صورت گرفت.

مسوول مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان مشارکت خیرین همدان با بیان اینکه مهمترین موضوع ایام کرونا احداث "ICU" مادران در بیمارستان فاطمیه با کمک خیرین بود افزود: لازم بود که مادر و نوزاد از هم جدا نشوند و کنار همدیگر خدمات دریافت کنند که قبلا این امکان فراهم نبود.

مسوول مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی در چند مقوله نظیر پیشگیری و آموزش، تجهیزات و عمرانی بود گفت: نیکوکاران هم خود به مرکز مراجعه و کمک‌هایی اهدا می‌کردند و هم در بخش‌های خصوصی، دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مشارکت داشتند.

شکری با تاکید به اینکه روز‌های ابتدایی کرونا کمبود دستگاه ونتیلاتور مشهود بود، اما با کمک خیرین به خوبی تامین شد افزود: توزیع ماسک در مناطق کم برخوردار حائز اهمیت بود چرا که بسیاری افراد به دلیل عدم توانایی مالی نمی‌توانستند استفاده کنند.

او یادآور شد: احداث اورژانس بیمارستانی، بخش "ICU" مادران در بیمارستان فاطمیه، کلینیک جامع علوم اعصاب، مرکز جامع سلامت اعتمادیه و خضر در همدان و مرکز جامع سلامت باباپیرعلی در تویسرکان نمونه‌ای از این پروژه‌هاست.

مسوول مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه خیری به نام رضایی سه دانگ از آپارتمان خود را به دانشگاه سپرد تا صرف تجهیز بیمارستان بهار شود گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز رقم مشارکت خیرین در موسسات خیریه ۸۶ میلیارد ریال و در شهرستان‌ها ۵۸ میلیارد ریال بوده که احتمالا پایان امسال رقم قابل توجهی خواهد بود.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.