رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

رتبه اول تولید سیب و عسل کشور متعلق به آذربایجان غربی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۲۰۵ هزار خانوار استان بهره بردار در حوزه کشاورزی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اکبر کرامتی امروز یک دی ماه در نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نواور ویژه حوضه دریاچه ارومیه که در مکان دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه یک میلیون هکتار از اراضی آذربایجان غربی قابل کشت هستند، تصریح کرد: سالانه از این میزان بیش از ۸۵۰هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی  می‌رود و ۲۰۵ هزار خانوار استان بهره بردار در حوزه کشاورزی هستند.

وی یاد آور شد: در سال زراعی جاری ۶.۸میلیون تن مجموع تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی به ارزش ۳۱هزار میلیارد تومان تولید ناخالص بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: استان در تولید سیب و عسل رتبه اول کشور و در تولید علوفه، شیلات رتبه دوم کشوری را دارد و سالانه بیش از ۱۰۰هزار تن گوشت مرغ و ۴۰۰هزار تن شیر در استان تولید می‌شود.

کرامتی با اشاره به اینکه مسئله و تهدید جدی کشاورزی استان، خشکی دریاچه ارومیه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۵۸درصد اراضی استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارند حیات این منطقه به دریاچه وابسته است.

وی یاد آور شد: ۸۰ درصد از از ۱۱۵ هزار هکتار مساحت باغی استان، در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد که با توجه به نفوذ شوری آب یک معضل وتهدید حدی به حساب می‌آید.

کرامتی بابیان اینکه طبق آمار اعلامی میزان بارش‌ها در استان نسبت به بلند مدت ۱۰درصد کاهش یافته است،  ادامه داد: اجرای سیستم‌های آبیاری نوین، اجرای طرح‌های آب وخاک، احرای طرح جامع مدیریت زراعت، توجه به کشت‌های جایگزین و کم آب بر از جمله تعهدات سازمان در جهت احیای دریاچه ارومیه است که تا کنون بسیاری اجرای شده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.