مدیرکل امور عشایر لرستان:

۱۱ تن گیاه دارویی در مناطق عشایری لرستان برداشت شد

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: امسال ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی در مناطق عشایری استان زیرکشت گیاهان دارویی رفته بود که ۱۱ تن محصول از این سطح تولید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سید ضیا موسوی نیا مدیرکل امور عشایر لرستان  گفت: کاشت گیاهان دارویی چند ساله با سازگاری در شرایط دیم، جایگزین محصولات آبدوست و گام موثری درکاهش مصرف آب بخصوص در مناطق خشک و نیمه خشک است.

او با بیان اینکه کشاورزی گیاهان دارویی عامل مهمی در تغییر شرایط اقتصادی و ایجاد اشتغال برای عشایر محسوب می‌شود گفت: امسال یک طرح تحقیقاتی بامرکز جهاد دانشگاهی لرستان در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی تحت عنوان "بررسی قابلیت کشت و سازگاری برخی گیاهان دارویی در شرایط دیم و بخصوص اراضی کم بازده" در سه منطقه عشایری شهرستان‌های خرم آباد، کوهدشت و نورآباد اجرا شد و بر اساس نتایج و تحقیقات بعمل آمده کشت گونه‌های گیاهی در این مناطق سازگار بود.

مدیرکل امور عشایر لرستان اظهار داشت: امسال در این راستا ۴۹۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به ۲۷ نفر از عشایر متقاضی کشت گیاهان دارویی در شهرستان‌های الیگودرز، خرم آباد، بروجرد، کوهدشت و نورآباد پرداخت شده است.

موسوی نیا ادامه داد: گیاهان دارویی کاشته شده شامل زعفران، به لیمو، گل محمدی، آویشن، نعنا فلفلی، گل نرگس و موسیر در سطح ۱۷ هکتار مناطق عشایری بود که محصول تولیدی با بازاریابی مناسب دربازار‌های داخلی به طور کامل به فروش رسیده است.

او همچنین گفت: پنج دوره کلاس آموزشی در شهرستان‌های فوق با آموزش ۸۰ نفر از عشایر استان درخصوص شیوه کاشت، داشت و برداشت، فرآوری و بازاریابی گیاهان دارویی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان برگزار شد.

جمعیت عشایر لرستان حدود ۸۴ هزار نفر است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.