آمار معاملات ماهانه بورس تهران منتشر شد؛

شاخص هم وزن در آذر ماه بیش از ۹ درصد کاهش یافت

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در آذر ماه با کاهش ۲۶.۷۵ درصدی نسبت به آبان ماه، به ۸۰ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که بازدهی و روند شاخص‌های بورس تهران در آذر ماه به چه شکل بوده است؟ گفت: در طول آذر ماه، ۲۲ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در این ماه  با ۴.۹۴ درصد کاهش به میزان ۶۸ هزار و ۴۶۸ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۳۵ واحد به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۵.۱۸ درصدی به میزان ۶۶ هزار و ۵۱۴ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۴.۵۲ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۲ هزار و ۴۶۴ واحدی) و به عدد ۵۲ هزار و ۱۸ واحد رسید.

او گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۹.۱۶ درصدی به میزان ۳۵ هزار و ۱۱۳ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۸۳ هزار و ۳۲۶ واحد به ۳۴۸ هزار و ۲۱۳ واحد رسیده است.

آذر ماه به غیر از بازار بدهی، سایر بازار‌ها نزولی بودند
آسایش در خصوص آمار معاملات ماهانه بورس تهران نیز گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در آذر ماه با کاهش ۲۶.۷۵ درصدی نسبت به آبان ماه، از مبلغ ۱۱۰ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان به ۸۰ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان رسید.

او گفت: حجم کل معاملات نیز، از ۱۳۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون سهم به ۱۱۳ میلیارد و ۷۶۹ میلیون سهم رسید که نسبت به ماه گذشته کاهش ۱۶.۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

آذر ماه به غیر از بازار بدهی، سایر بازار‌ها نزولی بودند
این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران نیز گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۱۲.۹ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و از ۴ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۱.۸۰ درصدی همراه بود و از ۵۱ میلیون  برگه به ۵۷ میلیون برگه اوراق بدهی در آذر ماه رسید.

آسایش در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، گفت: ارزش معاملات بازار مشتقه با کاهش ۴۱.۱۵ درصدی از ۱۰۲ میلیارد  تومان به ۶۰ میلیارد  تومان رسید، اما حجم معاملات این بازار با کاهش ۹۲.۹۵ درصدی همراه بود و از ۲ میلیارد و ۶۱ میلیون  برگه قرارداد به ۱۴۵ میلیون قرارداد رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۱۸.۴۶ درصدی از ۳۰ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان به ۲۵ هزار و ۹۹ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با کاهش ۸.۲ درصدی از ۱۷ میلیارد و ۸۵۸ میلیون یونیت به ۱۶ میلیارد و ۴۲۶ میلیون یونیت رسید.

آذر ماه به غیر از بازار بدهی، سایر بازار‌ها نزولی بودند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار