رییس جمهور سابق کره جنوبی عفو شد

وزارت دادگستری کره جنوبی از عفو رئیس جمهور سابق این کشور از سوی "مون جائه این" خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پارک گئون هی، رییس جمهور سابق کره جنوبی که به دلیل فساد در زندان به سر می‌برد امروز مورد عفو مون جائه این، رئیس جمهور فعلی این کشور قرار گرفت.

پارک ۶۹ ساله نخستین رهبر منتخب حزب دموکراتیک کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ به اتهام رسوایی مالی از قدرت برکنار و راهی زندان شد.
از جمله اتهامات وی می‌توان به گرفتن رشوه‌های ده‌ها میلیارد وونی از شرکت‌های بزرگ به منظور تامین مالی اعضای خانواده و نزدیکانش اشاره کرد.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، دادگاه عالی کره جنوبی وی را به تحمل ۲۰ سال زندان محکوم کرد. پارک بئوم کی، وزیر دادگستری کره جنوبی در نشستی خبری در این باره گفت: ما پارک، رییس جمهور سابق خودمان را به خاطر برخی گام‌های مثبتی که برای این کشور و مردم برداشته است مورد عفو قرار می‌دهیم.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بسیاری از حامیان و سیاستمداران حزب محافظه کار پیشتر خواستار عفو پارک قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس ۲۰۲۲ شده بودند.

قانونگذاران کره جنوبی گفته اند پارک در زمانی که در زندان به سر می‌برد به دلیل برخی مشکلات سلامتی چندین بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار