کره جنوبی ادعای کمک به برنامه زیردریایی تایوان را رد کرد

دولت کره جنوبی هرگونه کمک به تایوان در زمینه برنامه زیردریایی دفاعی بومی را رد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) هرگونه کمک به تایوان در زمینه برنامه زیردریایی دفاعی با اسم رمز «شکوفایی دریا» (Hai Chang) را رد کرد.

یک مقام از کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی با رد این مسئله آن را «نادرست» توصیف و اعلام کرد که «هرگونه انتقال غیرقانونی فناوری، و تخصص را بررسی خواهد کرد.»

پیش از این خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود ۷ کشور از جمله «آمریکا، انگلیس، استرالیا، اسپانیا، کره جنوبی و کانادا» به تایوان کمک می‌کنند تا ۸ زیردریایی جدید بسازد و از آن‌ها در تقابل با چین بهره‌گیرد.

در حال حاضر چندین شرکت از آمریکا به تامین نیاز تایوان در «فناوری‌های کلیدی» می‌پردازند، اما در ۳ سال گذشته انگلیس نیز مجوز‌هایی برای صادرات فناوری به تایوان را به دست آورده است.

مشارکت انگلیس و آمریکا در کمک به تایوان از سوی دولت این کشور‌ها تایید شده است؛ اما به تازگی تایوان از استخدام مهندسان، افسران نیروی دریایی و تکنسین‌هایی از «استرالیا، هند، کره جنوبی، اسپانیا و کانادا» نیز خبر داده است.

تمامی این ۷ کشور نام برده شده مدعی هستند که به سیاست «چین واحد متعهد هستند و با تایوان روابط رسمی دیپلماتیک ندارند.»

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بار‌ها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار