خوداشتغالی خادمیاران آران و بیدگلی برای زنان سرپرست خانوار

خادمیاران کانون رضوی ثامن الحجج در آران و بیدگل با مشارکت مردمی از طریق اجرای طرح بازیافت ضایعات برای بانوان سرپرست خانوار خوداشتغالی ایجاد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  صالحی مسئول کانون رضوی ثامن الحجج در آران و بیدگل گفت: اجرای طرح و ایده جمع آوری و فروش ضایعات قابل بازیافت از جمله انواع کاغذ، بطری‌های نوشابه و آب معدنی و انواع قوطی‌های فلزی با رایزنی و هم‌اندیشی خادمیاران این کانون و اهالی محله تدبیر شد.

وی با اشاره به نقش و همکاری محسن دادخواه بیدگلی، یاور رضوی کانون محلی ثامن الحجج در آران و بیدگل برای اجرای طرح خود اشتغالی بانوان سرپرست خانوار گفت: پس از جمع آوری و فروش ضایعات قابل بازیافت در مدت ۲۰ ماه ایده خرید دستگاه سبزی خورد کنی و راه‌اندازی فروشگاه آن عملیاتی شد تا علاوه بر اشتغال بانوان سرپرست خانوار، سود حاصل از فروش فروشگاه نیز برای کمک به نیاز‌مندان زیر پوشش کانون رضوی ثامن الحجج هزینه شود.

به گفته وی خرید یک دستگاه سبزی خورد کنی، یک دستگاه پرس، یک ترازوی دیجیتال، یک یخچال ویترینی و یک فریزر به مبلغ ۴۰ میلیون تومان از محل فروش ضایعات قابل بازیافت خریداری شد.

مسئول کانون رضوی ثامن الحجج در آران و بیدگل گفت:در برهه کنونی با راه‌اندازی فروشگاه سبزی خوردکنی برای سه نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است و هشت نفر دیگر نیز با توسعه فروشگاه سبزی خوردکنی صاحب شغل خواهند شد.

صالحی گفت: ظرفیت کارگاه سبزی خوردکنی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع سبزی در ماه دانست است.

وی گفت: همکاری و همیاری نیکوکارانه هیئت امناء مجتمع فرهنگی مسلم بن عقیل آران بیدگل نیز که محل استقرار کانون ثامن الحجج و کارگاه را در مجتمع قرار دادند ستودنی و مایه خیر و برکت مضاعف فعالیت خادمیاران رضوی است.

به گفته وی قرار گرفتن کانون ثامن الحجج در مجتمع فرهنگی مسلم بن عقیل از ظرفیت‌های بسیار بالای کانون برای جذب کمک‌های نوعدوستانه مردم و خیران است.

صالحی گفت: همکاری و مشارکت حجت الاسلام روحانی، امام جماعت مسجد محله کانون نیز به عنوان یاور رضوی نقش موثری و ارزشمندی در هدایت و جذب مشارکت‌های عمومی دارد.

وی گفت: کانون ثامن الحجج واقع در مجتمع فرهنگی مسلم بن عقیل در آران و بیدگل با ۹ خادمیار رضوی فعالیت دارد که پنج نفر از آن‌ها برادران خادمیار و چهار نفر از آن‌ها خواهران خادمیار هستند.

آیین افتتاح کارگاه سبزی خوردکنی واقع در مجتمع فرهنگی مسلم بن عقیل در آران و بیدگل با حضور خادمیاران رضوی، خانواده معظم شهیدان به ویژه پدر معزز شهیدان حاجی زادگان، شهید زهری و شهید جویبار با قرائت قرآن و صلوات خاصه و تبرک به پرچم سبز رضوی شامگاه روز جمعه سوم دی برگزار شد.

کانون‌های خدمت رضوی تشکل‌های مردم نهادی هستند که با عشق و دلدادگی به امام رضا (ع) در قالب تشکیلات منسجم مردمی کنار هم جمع شدند تا در قالب شبکه خادمیاری با خدمت‌رسانی جهادی به نیازمندان کمک و از آن‌ها گره‌گشایی کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.