خلاء‌های قانونی مهم ترین چالش در حوزه دعاوی بانکی

رئیس حوزه قضائی میبد گفت: مهم ترین چالش در حوزه دعاوی بانکی، خلاء‌های قانونی و برداشت‌های متفاوت از قوانین موجود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا حسین بیگی، رئیس حوزه قضائی میبد، در آیین رونمایی از جلد ششم مجموعه کتاب‌های «چهل رای چهل تجریه» با موضوع آرای بانکی  گفت: یزد در حوزه آرای بانکی و اقتصادی در کشور سرآمد است و این امر حاصل تلاش قضاتی است که در این حوزه زحمت می‌کشند.

او با اشاره به اختلاف نظر و دیدگاه در بین قضات در یک موضوع در حوزه آرای بانکی افزود: تشکیل کارگروه مشترک بین قضات حوزه اقتصادی و بانکی و کارشناسان حقوقی بانک‌ها می‌تواند در کاهش این اختلاف نظر‌ها موثر باشد.

حسین بیگی گفت: نخستین کارکرد این کارگروه نزدیک کردن نظرات قضات صادر کننده آرا بانکی و کارشناسان حقوقی بانک‌ها به عنوان یکی از طرفین پرونده خواهد بود.

او ادامه داد: آموزش کارشناسان حقوقی بانک با هدف رفع ایرادات و اشتباهات قرارداد‌ها و به منظور کاهش ورودی پرونده‌ها از دیگر کارکرد‌های این کارگروه خواهد بود.

رئیس حوزه قضائی شهرستان میبد با اشاره به وجود دور تسلسل در پرونده‌های بانکی و مالی بین بانک‌ها و مراجع قضائی گفت: کاهش و حذف این تسلسل از دیگر کارکرد‌های این کارگروه خواهد بود.

حسین بیکی گفت: مهم ترین و موثرترین کارکرد این کارگروه ارائه پیشنهادات جهت رفع ابهام و یا اصلاح و یا وضع قوانین در این حوزه جهت پیشگیری از تشکیل پرونده‌های بانکی و به حداقل رساندن اختلاف نظر موجود در این پرونده‌ها است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار