توسعه شهرستان مرزی قصرشیرین نیازمند تزریق اعتبار است

وجود مرز‌های تجاری و ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی، منابع آبی و بخش کشاورزی نوید بخش آینده‌ای روشن برای این منطقه است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین با تبریک انتخاب شهریار حیدری به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، گفت: این اتفاق برای نخستین بار اتفاق افتاده و انتخاب نماینده مردم غرب کرمانشاه در خانه ملت در کمیسیون بودجه یک ظرفیت و پتانسیل برای منطقه است.

او اظهار داشت: با وجود اختصاص اعتبارات قابل توجه دولت در این شهرستان‌ها هنوز به دلیل نبود زیر ساخت‌های توسعه در این مناطق شرایط پیشرفت و توسعه مطلوب نیست و نیازمند اعتبار است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: وجود مرز‌های تجاری خسروی و پرویزخان می‌تواند زمینه‌ی سرمایه گذاری را برای ایجاد طرح‌های ماندگار و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه فراهم کند.

او بیان داشت: حضور نماینده مردم غرب کرمانشاه به عنوان یکی از سه نماینده کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ می‌تواند در جذب بودجه ۴۰۱ برای منطقه غرب کرمانشاه و همچنین تلاش برای ایجاد و راه اندازی طرح‌های بزرگ جهت محرومیت زدایی از منطقه تاثیر گذار است.

گفتنی است: شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.