رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران:

پوشاک قاچاق باید در مبادی ورودی کشور جمع آوری شود

نامی گفت: در حال حاضر اعمال نظارت های لازم تنها به هنگام عرضه در فروشگاه های پوشاک صورت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مجید نامی، رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: بحث ورود پوشاک قاچاق به کشور مساله مهمی است که تولیدکنندگان داخلی را به چالش کشیده است و ما برای حل این مشکل و یکی شدن صدای تولیدکنندگان و انتقال به مسئولین تصمیم به تشکیل این دیبرخانه مشترک گرفتیم.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه هدف اصلی تشکیل دبیرخانه نساجی را هماهنگی جلسات، تهیه بیانیه و همچنین پیگیری امور دانست و گفت: بعد از برگزاری انتخابات، اتحادیه تولید و صادرات به عنوان اولین دبیرخانه برای به سرانجام رساندن امور محوله انتخاب شد.

نامی گفت: قوانین بسیار زیادی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود دارد، جلوگیری از ورود کالای قاچاق از جمله پوشاک خارجی در مبادی ورودی کشور یکی از مواردی است که انتظار می رود توسط دستگاه های مسئول مد نظر قرار داده شود.

او با بیان این که به دلیل تعدد راه های ورود کالای قاچاق از طریق مرزهای کشور فعالان صنعت نساجی و پوشاک بارها خواستار رسیدگی به این مسئله شده اند، گفت: در حال حاضر اعمال نظارت های لازم تنها به هنگام عرضه در فروشگاه های پوشاک صورت می گیرد.

نامی گفت: نظارت بر برندهای خارجی و نظارت بر کالای قاچاق در حال انجام است، ولی این سیاست ها باید با جدیت بیشتر و به صورت مستمر انجام شود.

او گفت: نصب شناسه کالا برای کالاهای تولید داخل، بحث اتصال صندوق مکانیزه فروش به وزارت امور اقتصادی و دارایی برای کنترل شناسه کالا و همچنین اعلام موجودی انبارهایی که در اختیار برندها و کالاهای خارجی قرار دارد از جمله راه های کنترل و جلوگیری از قاچاق کالا است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.