مدیرکل کمیته امداد آذربایجان عربی مطرح کرد؛

شناسایی ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان/ ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری در استان

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از ایجاد 11 هزار شغل برای مددجویان این نهاد در استان تا پایان سال جاری خبر داد.

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی عصر امروز در مراسم افتتاح دومین مرکز ایده پردازی کارآفرینی تاک که در محل هتل آنا برگزار شد؛ ضمن گرامی داشت یوم الله ۹ دی روز ایثار و بصیرت و میثاق امت با ولایت و شهادت سردار شهید سلیمانی، گفت: وظیفه ما در کمیته امداد اینست که باید تلاش کنیم تا تراز وضعیت اقتصادی خانواده ها را مثبت کنیم. البته تاکید مقام معظم رهبری هم بر این بود که قوای سه گانه در این راستا بایدکمیته امداد را یاری نمایند.

سهندی افزود: در حال حاضر کمیته امداد به عنوان یک نهاد برنامه محور، هوشمند و دانش محور مبتنی بر ارزش های اخلاقی و دینی ۱۲۰ خدمت مختلف را به جامعه هدف ارائه می دهد که مهمترین آن اشتغال ، کارآفرینی و توانمند سازی می باشد که یکی از راه های گذر از این برهه است.

او اظهار کرد: با نظارتی که توسط ۱۰۵ نفر از ناظران از طرح ها صورت گرفته است، مشخص شد که در حال حاضر ۹۵ درصد طرح ها، فعال و پویا بوده و طرح های ما بصورت هدایت شغلی و راهبری شغلی هدایت می شوند و زود بازده، بازار محور ومبتنی بر آموزش است.

او با اظهار اینکه تسهیلات تشویقی امداد هم برای نیازمندان و هم برای توانمندان است تصریح کرد: در اجرای طرح ها از ظرفیت خیران کارآفرین و مراکز کارآفرین به نحو احسن استفاده شده است .

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با اظهار اینکه رتبه اول ایجاد اشتغال در استان به کمیته امداد اختصاص دارد، گفت: متاسفانه حدود ۳۰ درصد بیکاران استان ،مخاطب کمیته امداد هستند و در این راستا و در جهت حل این مشکل برای نخستین بار سامانه جامع مزیت سنجی شغلی در هر شهرستانی ۵۰ شغل دارای مزیت را شناسایی کرده است و در عرصه کسب و کار و کارآفرینی می توانند از آن استفاده کنند.

سهندی ضمن یادآوری اینکه در کمیته امداد ۱۲۰ تنوع طرح وجود دارد و حرکت به سمت طرح های دانش بنیان می باشد

گفت: از جمله این طرح ها تولیدات فرش افشار تکاب و ریز ماهی خوی که ثبت جهانی شده در حال حاضر با برند احسان خرید و فروش می شود.

او اظهار کرد: در حوزه اشتغال در کل سه راهبرد اساسی وجود دارد که شامل بهبود فضای کسب و کار ، توسعه همکاری با فعالان کسب و کار، و تکمیل زنجیره می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه با اظهار اینکه امسال باید تا پایان سال ۱۱هزار فرصت شغلی ایجاد شود گفت: تا کنون ۶ هزار فرصت شغلی با ۲۲۰ میلیارد تومان ایجاد شده است و انشالاه با تسهیل مراحل توسط مدیران بانک ها بتوانیم تا پایان سال به برنامه برسیم.

سهندی ادامه داد: باعث افتخار است که در فاصله کم از افتتاح نخستین مرکز ایده پردازی کارآفرینی کمیته امداد ، الان شاهد افتتاح دومین رویداد بصورت بین المللی و مجازی هستیم. امیدواریم بتوانیم در قالب این رویداد تعداد زیادی از این طرح ها را به فعلیت برسانیم و ما در کنار تامین سرمایه این عزیزان باشیم.

وی افزود: پیشنهاد اولیه این موضوع توسط کمیته امداد مطرح شد و الان هم اجرا می شود. در این رویداد بیشترین تاکید ما بر تازه و اصیل،ابتکاری، رسا ، قوی و سادگی و بزرگ بودن طرح ها و سهولت اجرای طرح ها بود. این رویداد تمرینی بود برای ایده پردازی برای جامعه هدف خودمان، چرا که ۳۶ مورد از این ایده ها توسط فرزندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه شده بود.

همچنین در قالب این رویداد با دویست کارآفرین نیز آشنا شدیم که کلیه هزینه های این رویداد هم توسط خیران پرداخت شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.