سرپرست دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت بیان مسائل لرستان در دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه لرستان بر مطرح کردن مسائل استان در ابعاد کشاورزی، دامپروری، شیلات و آب در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی نظری،سرپرست دانشگاه لرستان گفت: هیات‌های اندیشه ورز، آنجایی تشکیل می‌شود که نخبگان و دانشمندان حضور دارند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه لرستان، اعضای هیات علمی با سطوح مختلف علمی، از استادتمام، دانشیار، استادیار و مربی تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی حضوری فعال در رشته‌های مختلف دارند، بیان کرد: این بهترین ظرفیتی است که بتوانیم مسائل را در هیات‌های اندیشه‌ورز عرضه کنیم.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه عرضه کردن باید روش‌مند باشد و می‌توان مسائل را برای دانشجویان دکتری که اقدام به تهیه رساله خود می‌کنند مطرح شود، گفت: می‌توان مسائل لرستان را در ابعاد کشاورزی، دامپروری، شیلات و آب مطرح کرد.

وی تصریح کرد: بایسته است که مسائل اجتماعی جامعه را از طریق دانشکده ادبیات و علوم انسانی عرضه و با راهنمایی اساتید باتجربه که بسیاری از آنان جزو چهره‌های ملی و بین‌المللی هستند، ریزمسائل را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، قضایی، اقتصادی مطرح و بررسی و راهکار برای حل این مشکلات پیدا شود.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد یکی از دغدغه‌های نظام است، بیان کرد: همچنین کشاورزی نیز پایه و اساس تولید بوده و با شعار سال نیز سازگاری دارد و همانگونه که باید در ابعاد صنعت مسائل را به دانشگاه اعلام کنند.

سرپرست دانشگاه لرستان با تاکید براینکه دانشگاه‌ها بهترین هیات‌های اندیشه‌ورز هستند، عنوان کرد: دانشجویان خلاق تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها بهترین ظرفیت برای حل مسائل جامعه محسوب می‌شوند.

وی افزود: بایسته است که صنعت رویکرد خود را اصلاح کند و سرعت ببخشد و به دانشگاه‌ها اطمینان و اعتماد کند چراکه شفای درد‌های مزمن جامعه در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و صنعتی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است آنجایی که هیات‌های اندیشه‌ورز و اندیشمندان حضور دارند.

نظری اظهار کرد: بیاییم مسائل جامعه را به دانشگاه‌ها عرضه و از اندیشمندان و محققین و دانشگاهیان راهکار مسائل را مطالبه کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار