استاندار:

پوشش اینترنت مناطق روستایی آذربایجان غربی از متوسط کشوری پایین‌تر است

استاندار آذربایجان غربی گفت: پوشش اینترنت مناطق روستایی استان از متوسط کشوری پایین‌تر است و باید پوشش روستاها به اینترنت پرسرعت تسریع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه جمع بندی مصوبات سفر به شهرستان چالدران گفت: همه اقدامات و برنامه ریزی‌ها باید بر اساس آمایش سرزمین و مزیت‌های نسبی تعریف شده برای هر منطقه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از مهمترین اولویت‌ها این است که در مناطق کمتربرخوردار سرمایه گذاری صورت گیرد تا زمینه برای توسعه آن مناطق نیز فراهم شود.

معتمدیان با تاکید بر رفع موانع سرمایه گذاری در آذربایجان غربی اظهار کرد: هلدینگ‌های سرمایه گذاری که پتانسیل سرمایه گذاری در مناطق محروم را دارند، به شرط روان سازی فعالیت‌ها با حضور خود زمینه توسعه مناطق محروم را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام این است که با توجه به محدودیت ها، اولویت بندی و بر اساس اولویت‌های منطقه برنامه‌ها را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: محرومیت زدایی، عمران، اقتصاد و ترسیم نقشه راه میانبر برای توسعه شهرستان‌ها با هم افزایی از دیگر اولویت‌های سفر‌های شهرستانی است.

معتمدیان با اشاره به لزوم توجه به مصوبات سفر‌های شهرستانی اظهار کرد: با راه اندازی دبیرخانه‌ای در استانداری که کار آن پیگیری مصوبات سفر است؛ روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران نیز ساز و کار مشابهی داشته باشند تا مصوبات به سرعت و در کمترین زمان ممکن اجرایی و مصوبه‌ای بدون اجرا باقی نماند.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات سفر‌های شهرستانی توسط دستگاه‌های اجرایی، گفت: در خصوص مصوبات سفر نباید بدعهدی صورت گیرد، زیرا این امر موجب کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می‌شود.

قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این جلسه ضمن اشاره به وضعیت ارتباطات استان گفت: طرح برگردان بزرگترین شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) در سطح کشور به تلفن همراه که در استان آذربایجان غربی اجرایی شد و پس از اجرای این طرح بزرگ که تلفن‌های ثابت روستایی به بستر تلفن همراه تبدیل شدند، بحث ارتقاء دیتای این سایت‌ها برنامه بعدی ماست و تا کنون اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت ارتباطات چالدران افزود: پوشش ۸ روستای چالدران به اینترنت پرسرعت تا پایان سال جاری در برنامه اتصال به اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرد.

مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به حوزه اینترنت روستایی افزود: وزارت ارتباطات مکلف است طبق برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستا‌های استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند که تا به امروز این موضوع محقق شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آیند تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه تمام مدارس شهری و ۹۰ درصد مناطق روستایی دادای پوشش دیتای پرسرعت هستند، بیان کرد:تمام مدارس شهری و روستایی در سطح استان از طریق یکی از اپراتور‌های مخابرات، همراه اول، ایرانسل و‌های وب به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، و به مدت دو سال اینترنت پرسرعت با تجهیزات و حجم رایگان ۷۰ گیگ ماهیانه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ramin5258
۱۲:۴۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حاجی چالدارن .شوط.ماکو .پس این پلدشت خرابه چی کسی به داد روستاهاش نمیرسه؟