افتتاح دو پانسیون پزشکان در شهرستان روانسر/افتتاح ۲ طرح بهداشتی و درمانی شهرستان پاوه

دو ساختمان پانسیون پزشکان شهرستان روانسر و روستای نهرابی افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صبح امروز با حضور رئیس و معاون توسعه دانشگاه، فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولین دو ساختمان پانسیون پزشکان شهرستان روانسر و روستای نهرابی شهرستان روانسر افتتاح شد.

محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت :هر کدام از این دو پانسیون دارای ۱۶۰ متر مربع زیر بنا و در دو طبقه و ۴ واحد ساخته شده و حدود ۲۰ میلیارد ریال جهت ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

روانسر به عنوان دروازه اورامانات برای ما در بخش سلامت بسیار مهم است.

با توجه به وضعیت جاده‌ای و کوهستانی بودن منطقه اورامانات لازم است امکانات مناسبی تامین گردد.

در مورد بیمارستان موقت، با مساعدت‌های انجام شده کار‌های خوبی از جمله تامین زمین جهت احداث بیمارستان موقت روانسر اقدامات اولیه و دیوار کشی محوطه صورت گرفته است.

برای ساخت بیمارستان تاکنون چهار مرحله مناقصه برای واگذاری بیمارستان انجام شده است، اما تاکنون به دلایلی از جمله به حد نصاب نرسیدن شرکت کننده، نقص مدارک و برآورد‌های هزینه بیشتر از قیمت، در کمیته فنی و بازرگانی به نتیجه نرسیده است.

اکنون در آستانه انجام مرحله پنجم واگذاری ساخت بیمارستان موقت هستیم و امیدواریم در این مرحله شرایط برای واگذاری آن فراهم شود.

 احداث اسکلت و دیوارکشی بیمارستان دائمی شهرستان نیز تا کنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۲ طرح بهداشتی و درمانی در جریان سفر رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به منطقه اورامانات در روستای شمشیر شهرستان پاوه نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مرکز خدمات جامع سلامت روستای شمشیر با همت خیر گرانقدر «علیرضا کاظمیان مهابادی» و خیرین نیک اندیش بازار تهران ساخته شده است.

برای ساخت این مرکز که دارای پزشک و بخش‌های دندانپزشکی، آزمایشگاه، مامایی و داروخانه است، ۲۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین خانه بهداشت برکت روستای شمشیر نیز توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و پس از زلزله آبان ۹۶ با اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ساخته شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.