وزیرخارجه عربستان برای برقراری رابطه با ایران شرط گذاشت

وزیر خارجه عربستان در نشست خبری با همتای اردنی خود بار دیگر ادعا‌هایی را علیه ایران تکرار کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در نشست خبری با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، ارتباط با ایران رامشروط به اگر همکاری ایران در امور امنیتی و ثبات منطقه دانست. توجه به راه‌های تقویت روابط تاریخی و راهبردی بین دو کشور در همه زمینه‌ها و هماهنگی مواضع درباره تحولات منطقه و مسائل بین المللی مورد توجه مشترک  نیز محور گفتگو‌ها در این دیدار بود.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در کنفرانس خبری با همتای سعودی خود ضمن تقدیر از مواضع سعودی در حمایت از اردن حملات به عربستان را محکوم کرد.

فیصل بن فرحان در این کنفرانس خبری با دیگر ضمن مطرح کردن ادعا‌های همیشگی خود در باره ایران اعلام کرد چالش‌های امنیتی و سیاسی را که منطقه با آن‌ها مواجه است را با همتای اردنی خود بررسی کرده و مدعی شده است ایران نقش بی ثبات کننده‌ای در منطقه و جهان دارد.

دو طرف در ادامه ضمن مطرح کردن ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، بر تقویت تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و عاری کردن منطقه خاورمیانه از تسلیحات کشتار جمعی، تاکید کردند. آن‌ها همچنین بر همکاری و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید و اعلام کردند ما برادران عرب در صورت پاسخ دادن ایران به حل و فصل دغدغه‌ها در مورد امنیت و ثبات منطقه، دستان خود را به طرف ایران دراز می کنیم.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی در این کنفرانس خبری ضمن شرط گذاشتن برای برقراری رابطه با ایران گفت: اگر ایران در امور امنیتی و ثبات منطقه همراهی کند، دستمان را به سوی برادران در این کشور دراز می‌کنیم.

وزیرخارجه عربستان درحالی ایران را متهم به بی ثباتی در منطقه می‌کند که براساس گزارش‌های بین المللی این کشور اصلی‌ترین حامی و مدافع تکفیری‌ها در سراسر جهان است و برای گسترش نفوذ خود در عرصه منطقه در کشور‌هایی مانند عراق و سوریه از تروریست‌های تکفیری مانند داعش و القاعده حمایت کرده است. در راستای ناامن کردن منطقه، ریاض با ساماندهی یک ائتلاف عربی به یمن حمله کرده و نزدیک به هفت سال است که این کشور را با فجایع انسانی روبرو کرده است!

با این حال مقامات عربستان و کشور‌های وابسته به آن بار‌ها علیه ایران اتهام‌پرکنی کرده و سعی در مخدوش کردن تصویر ایران داشته‌اند. تاکنون سه دور از مذاکرات بین ایران و عربستان در بغداد برگزار شده و براساس گزارش‌های منتشر شده دور بعدی مذاکرات نیز در بغداد به زودی برگزار خواهد شد.

در این نشست، همچنین امکان توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور در سایه دستورات آشکار سران سعودی و اردن در این باره بررسی شد و بر جنبه‌های توسعه‌ای و تقویت رفاه دو ملت، متمرکز شد.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۲۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
بسم رب الشهداء والصدیقین : ای سردار دلها ای صدیق شهید ای فرمانده محور مقاومت اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص به جسمهای سوخته اربا اربایتان و دست قطع شده تان همچون سردار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس ع قسم که انتقام بسیار بسیار بسیار سخت خار ذلیل نابود کننده ایی در انتظار آمریکایها و انگلیسیها و صهیونیستها و سعودیهای تروریست است که برای ترور شما خوبان با هم همدست شداند و نقشه مشترک کشیدند در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و سر تا سر جهان و تا اخراج و نابودیشان در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و پاکسازیشان از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص امت بپاخواسته واحده رسول الله ص امت یکپارچه حزب الله در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص از پا نخواهند نشست و نماز شکرانه پیروزی و فتح بزرگ را در مسجد قدس شریف آزاد شده توسط رزمندگان سپاه قدست که متشکل از همه رزمندگان دلاور مردان مرد محور مقاومت اسلامی هستند خوانده خواهد شد تا دشمنان ایران اسلامی و دشمنان محور مقاومت اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص بدانند منظور از انتقام سخت بزرگ چیست و چگونه خواهد بود . برای شادی ارواح مطهر و ملکوتی و بلندمرتبه جمیع صدیقین شهدا بفرستیم رحم الله من یقرا الفاتحه مع اخلاص و صلوات . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۴۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
بلاخره میرسه روزی که آمریکا ببینه عربستان دیگه منفعتی براش نداره و به بهانه ای (بهانه مثل حمله به عراق و افغانستان و..) بهش حمله کنه و اونها هم که تسلیحاتشون همش با خود فروشنده های تسلیحات (مثل آمریکا) استفاده میشه و خودشون نمیتونن یه پیچ ومهره ازشون بازوبسته کنن . و میرسه اونروز که التماس کنه به ایران برای کمک !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
فرزندان ابوجهل و ابولهب و عمله های ابلیس و پاپتی های سوسمار خوار چه جرهایی که نمی زنند!!؟
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز
۰۸:۴۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
بابا اینها خودشان میبرند و میدوزطند قتل و غارت را انجام میدهند بعد ایران را متهم میکنند ول ذکنین این ابله های زمان عصر حجری را بابا اینها هیچ سودی برای ما ندارند آدم نمیشوند
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
امنیت و ثبات منطقه باید با همکاری کشورهای منطقه با حفظ منافع ملی بدون دخالت و پشت پرده همکاری با اسرائیل و اروپا شکل بگیرد. کشورهای منطقه شامل ایران
عراق کویت عربستان قطر بحرین امارات عمان و یمن می‌شود بدون پایکاه نظامی درایی زمینی هوایی و مشابه کشور خارجی و باید راستی ازمایی شود چون عربستان و بحرین هرگزدر طول تا ریخ تصمیم صحیح در حفظ ثبات و امنیت منطقه نگرفتند .
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۰:۰۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اصلا چرامابایدباعربستان مشتاق مذاکره باشیم مگه از عربستان چی به مامیرسه؟تاحالا چه خیری به مارسیده؟ اینهمه مردم مارو قتل وعام کرده(حادثه منا-حادثه اهوازو...)اینهمه علیه ما تهمت میزنن.باشبکه های ماهواره ای دارن تفرقه ایجادمیکنن و...ولش کنین اینم یکی مثل آمریکا دشمن ماست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
خدا رو شکر نگفت با این بلا که سرمون اورده بیا از عربستان وهابی که تشنه خون شیعه هست معذرت خواهی کن ..مسئولین کلاهتان رو بزارید بالاتر ..چرا به نظرات مردم احترام نمیزارید مردم نخوان با این وهابیت رابطه داشته باشن چکار باید بکنن خسته شدیم از ندانم کاریهای شما..هر چی سر مردم امده از دست این وهابت بخاطر کوتا امدن مسئولان بوده طوری برخورد کردید که به خودشان اجاز بدن به جوان ایرانی تجاوز کنه بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سران امروزی عرب دائمالخمرهای سهیونیستن و ب نوکری امریکا افتخار میکنند مردمشون و علمای دینشون و هرکسی ک علیه امریکا و اسرائیل حرفی بزنه فورا اعدام و شکنجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
پول دارن میتونن. ایران براشون مهم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
به افرادی ویا مقاماتی که به شما حسودی میکنند احترام بگذارید زیرا آنها از صمیم قلب معتقدند که شما از آنها بهتر و برترید،در ضمن باید توجه داشت که ۱۰۰ دوست کم و یک دشمن زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ای بشکنه اون دستاتون ، بخوره تو سرتون، ما نیاز به شما نداریم شما به ما نیاز دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سعودی‌ها با تلاش برای برقراری رابطه با اسراییل. و. پرورش. داعش. لجن ترین. دولت خاورمیانه هستند اونوقت برای ما شرط میذارن. ،،،غلطهای زیادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ایران داره قوی میشه به لطف روابط سالم دیپلماسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
باید گفت فکت رو ببند تا جور دیگه بسته نشده عامل جنایت و آدم کشی خود عربستانه بع تازه شرط میزارد ایران اصلا نباید دنبال رابطه باشد چون احتیاج نداریم به عربستان باید کاری کنند مقامات ایران که بجاب شرط بیایند التماس کنند تکفیری های بی وجود
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۲۰:۴۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخ
مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه.
عربستان در حد و اندازه ایران نیست که برای ایران شرط و شروط بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
چقدر بدبخت شدیم که این برای ارتباط با ما شرط گذاشته
Canada
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
حتما مواد توهم زا استفاده میکنند
چونکه مشکلات بوجود امده توسط خودشان را
به گردن ایران زمین میاندازند
عجبا .عجب رویی
ایران هزینه کانالهای سعودی و لندنی را میده !!!!#؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
به نظر من قیافه ی این وزیر امور خارجه عربستان، میتونه یه شرط باشه برا ایران باشه که : یا باید این وزیر رو عوضش کنن یه خوش‌تیپی به جاش بذارن یا اینکه مذاکره بی مذاکره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
جالبه. آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان عاملان تنش در منطقه هستند و اون وقت برای ایران شرط عدم تنش می گذارند
دولت هایی که به امور بین اللمل پایبند نیستند دیگران را متهم می کنند

واقعاً جالبه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
عربستانی های ملخ خور
Canada
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
وای خدای من
الان اصلا نمیفهمند
ان روزگار
چی بر پیامبر گذشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
عجب
Germany
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
دنیای امروز دنیای پول هست پول و ثروت داشته باش پادشاهی کن هی تو مغز ما می‌خوندن عرب ها هیچی نیستند و ملتی عقب مانده هستن الان نگاه میکنی تمام دنیا رو با پول خریدن و هر کاری دوست داشته باشن می‌کنند ما چی تو پول خریدن تخم مرغ با تمدن چند هزار ساله موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
هیچی نیستن آنچه هم هستن با پول نفت و مدیریت خارجی بوده شک نکن .
لعنت بر مدیران ناشایست و بی فکر که ایران را به چند کشور برتر جهان نرساندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ما داریم تلاش میکنیم که این طور بدبخت نباشیم ما منظورم کسانی مثل سردار سلیمانی هست اینها هدفشون اقتدار ملی و دینی بوده و هست ولی منافق هم زیاده. صد دوست کمه یه دشمن زیاده، حالا خود دریاب قضیه رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
افرین منم به همین نتیجه رسیدم تمدن و تاریخ کوچک ترین ارزشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۴۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
چون اینها خود را پدر خوانده کل اعراب می دانند با ذهنیت عصر حجری خود به مسائل می نگرند. دریغ از این که کمی عقل به کار گیرند و عاقلانه رفتار کنند فقط زبان زور و دشمنی را می فهمند. با دیدن این قوم دقیقا اعراب وحشی دوران جاهلیت را به یاد می آورم و به سختی های پیامبر (ص) برای هدایت آنها را متوجه می شوم. متاسفانه هر روز به عوض پیشرفت به قهقرا می روند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
پیامبر نتونست اینارو آدم کنه ما که هرگز.
آخرین اخبار