نماینده کنگره آمریکا:

بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست

مایکل والتز گفت با توجه به وضعیت زنان و اقلیت‌ها در افغانستان جو بایدن از نگاه مسائل حقوق بشری بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است.

باشگاه خبرنگاران جوان _ مایکل والتز عضو جمهوری خواه کنگره آمریکا با تأکید بر وضعیت زنان و اقلیت‌ها در افغانستان گفت جو بایدن از نگاه مسائل حقوق بشری بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است.

مایکل والتز گفت بایدن از دید مردم افغانستان بدترین رئیس جمهور آمریکاست. 

وی گفت بایدن در آغاز فعالیت اداره‌اش وعده کرده بود که حقوق بشر را در اولویت کار خود قرار می‌دهد اما برعکس عمل کرده است.

او گفت: "اگر به اتفاقاتی که برای اقلیت‌ها و زنان در افغانستان می‌افتد نگاه کنید او (بایدن) به تازگی آنان را رها کرده است. ما همین گونه می‌توانیم به دیگر نقاط دنیا ادامه دهیم. او هیچ کاری برای حقوق بشر انجام نداده است."

والتز گفت که از نگاه افغان‌ها، اویغورها و کوبایی‌ها، بایدن در حال حاضر بدترین رئیس جمهور در تایخ مدرن آمریکا است و در این مسأله هیچ اغراقی وجود ندارد

مایکل والتز با اشاره به برگشت طالبان به قدرت هشدار داد که وضعیت حقوق بشری خوب نیست.

پیش از این بایدن به دلیل سقوط افغانستان به دست طالبان و خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی از سوی اعضای کنگره مورد انتقاد قرار گرفته بود. شماری از اعضای کنگره آمریکا به دلیل همین موضوع، خواهان استعفای وزیران خارجه و دفاع آن کشور شده بودند.

موضع‌گیری این عضو کنگره آمریکا در حالی است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان محدودیت‌های زیادی بر اقشار مختلف مردم افغانستان به ویژه زنان وضع کرده‌است. 

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار