حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد

رسانه‌های خبری از حمله مجدد به پایگاه عین‌الاسد در عراق خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - منابع خبری از حمله به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق خبر دادند.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود از شنیده شدن صدای بمباران در محوطه پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب عراق خبر داد.

خبرنگار این شبکه اعلام کرد این صدا‌ها ناشی از حمله‌ای بوده است که با ۸ موشک از نوع گراد به انجام رسیده و پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داده است.

این شبکه همچنین از پرواز بالگرد‌های آمریکایی بر فراز عین الاسد خبر داد.

این در حالی است که بر پایه گزارشها، نیرو‌های آمریکایی شلیک پنج موشک به پایگاه هوایی عین الاسد را تایید کردند.

فرماندهی نیرو‌های به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی امریکا در عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حدود ساعت ۱۸/۴۵ به وقت بغداد، پنج موشک ناشناس به سمت پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار شلیک شد.

ائتلاف بین‌المللی در بیانیه‌ای امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: حوالی ساعت ۶/۴۵ بعداز ظهر شبه نظامیان خارج از قانون، ۵ موشک به سوی پایگاه عین الاسد عراق شلیک کردند.

ائتلاف بین‌المللی در ادامه افزود: این موشک‌ها به حدود دو کیلومتری پایگاه برخورد کرد؛ اقدامی که ممکن بود خسارت‌هایی را به شهروندان بی گناهی عراقی وارد آورد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عراقی اعلام کردند گردان قاصم الجبارین با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه عین الاسد و عملیات علیه کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی را در استان‌های بابل و المثنی بر عهده گرفت.

در این بیانیه آمده است: با توکل بر خدای بزرگ و تایید امام زمان (عج) و به برکت خون فرماندهان شهید، مجاهدان ما موفق شدند پایگاه شرارت آمریکا در غرب عراق موسوم به عین الاسد را مورد حملات موشکی قرار دهند و موشک‌های شلیک شده با دقت به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

این بیانیه می افزاید: ما همچنین مسئولیت حمله به کاروان اشغالگران در استان‌های بابل و المثنی را بر عهده می‌گیریم و دستان مردان شجاع و انتقام گیرنده خود را به گرمی می‌فشاریم.

گردان قاصم الجبارین همچنین در این بیانیه گفت: ما با فرماندهان شهید خود و ملت بزرگوارمان پیمان می‌بندیم تا خروج خفت بار از سرتاسر خاک عراق، دست از تخریب خودرو‌ها و پایگاه‌های آنان و به خاک مالیدن پوزه هایشان بر نمی‌داریم.

این دومین حمله به عین الاسد ظرف یک شبانه روز گذشته است. روز گذشته نیز دو پهپاد پایگاه عین الاسد را در استان الانبار هدف قرار دادند. «خلیه الاعلام الامنی» نیز روز سه شنبه تأیید کرده بود پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار با دو پهپاد هدف قرار داده شد. این رسانه عراقی همچنین اعلام کرد این دو پهپاد در خارج از محوطه پایگاه عین الاسد سرنگون شدند.

گفتنی است حملات به نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در عراق همزمان با پایان مهلتی که به نیرو‌های امریکایی داده شده بود، شدت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۷ دی ۱۴۰۰
بیابون رو میزنیند چیکار؟؟؟؟
خراب شده رژیم صهیونیستی رو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۰
کم گرد و خاک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۵ دی ۱۴۰۰
نگو عین الاسد، بگو عین آبکش سوراخ سوراخ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
من بعد از خاندن این مطالب به فکر این هستم که حاج قاسم وسط داعشیها میرفت توی سوریه و عراق. خود امریکاییها نتونستن رد شو بزنن چطور اون نصف شب رد شو زدن اونهم با اونهمه بادیگارد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
یک تک تیرانداز بیشتر از این 8موشک می توانست از این حرامی ها کم کند موشک هم ترقه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافقین و کفار
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
هنوزم دلم خنک نشده.بازم باید انتقام سردار سلیمانی را از آمریکای جنایتکار بگیریم.خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۵ دی ۱۴۰۰
خواهشا سعی در گنده کردن نداشته باشید «موشک گراد» نه
«راکت گراد».
آخرین اخبار