مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد:

جشنواره عمار زبان گویای هنر انقلاب اسلامی/ وجه "حسینیه ایران" در جایزه دارالعباده مورد توجه قرار گیرد

احمد پهلوانیان گفت: جشنواره عمار نقطه تلاقی و پیوند سه اصل اندیشه انقلابی، هنر متعهد و رسانه فراگیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - احمد پهلوانیان گفت: جشنواره عمار زبان عریان و بی‌نظیر انقلاب اسلامی و هنر انقلاب اسلامی است که بعد از حضور پرشور و حماسی مردم انقلابی ایران در ۹ دی‌ماه برای خنثی کردن فتنه ۸۸ و اتفاقات تلخ بعد از آن شکل گرفت و به سمت شناخت و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی گام نهاد.

او گفت: ترویج بنیان‌های معرفتی نظام اسلامی و نشان دادن نقاط اوج انقلاب از مواردی است که جشنواره عمار بر پایه آن شکل‌گرفته است.

پهلوانیان گفت: وجه مردمی بودن جشنواره عمار و اکران فیلم‌های جشنواره در شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور بر سایر خصوصیات این جشنواره غلبه داشته است و سبب بی‌نظیری این جشنواره در کشور و حتی جهان شده است. درحالی‌که در دیگر جشنواره‌های هنری و سینمایی فقط در یک شهر و برای افراد محدود و خاصی فیلم‌ها اکران می‌شود و این‌ یک فرآیند جدید است.

او از اینکه برای اولین بار این جشنواره در استان یزد برگزار می‌شود، ابراز خرسندی کرد.

او گفت: وجه دیگر این جشنواره تولید آثار فروان از سوی فیلم‌سازان عمدتاً جوان و کمتر شناخته‌شده است که باعث شده آثاری مبتنی بر مطالبه گری در راستای عدالت‌خواهی شکل بگیرد و تولید شود.

پهلوانیان گفت: علاوه بر نمایش مردمی، تشکیل بانشاط کارگاه‌ها و کارگروه‌ها از دیگر نقاط قوت جشنواره است که موجب دانش‌افزایی و بروز استعداد‌ها و مهارت افزایی می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار در استان یزد را به فال نیک گرفت و از فیلم‌سازان جوان خواست با افزایش توان مهارتی، هسته‌های شاداب و حرفه‌ای بر اساس آخرین دانش‌ها در زمینه هنر سینما شکل دهند و علم خود را در زمینه فیلم‌سازی و مستندسازی تقویت کنند.

او با اشاره به بخش جایزه ویژه دارالعباده جشنواره عمار استان یزد گفت: این جایزه می‌تواند بر اساس سه ویژگی"دارالعباده، دارالعلوم و حسینیه ایران" بودن یزد شکل بگیرد که به نظر من بعد حسینیه ایران بودن یزد از سایر ابعاد سهم بالاتری دارد و شاخصه مهم‌تری است.

پهلوانیان همچنین در خصوص بخش "قصه ما" جشنواره اذعان کرد: قصه‌هایی که بعد از وقوع کرونا روایت شدند، مانند داوطلب شدن طلبه‌های خانم و جوان یزدی برای شست و شوی اموات کرونایی و واقعیت‌های ایثار و جانفشانی نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت؛ لذا ثبت و ضبط آن‌ها کاری بسیار ارزشی بوده و خداقوت دارد.

او با بیان اینکه کتاب‌های "چند خیاط ماهر نیازمندیم" و " دل مثبت" را مطالعه کرده است؛ افزود: این قصه‌ها بسیار ارزشمند بوده و بخش قصه ما می‌تواند در این زمینه یاری‌رسان فیلم‌سازان ما باشد.

پهلوانیان همچنین از همه مردم استان یزد خواست در این جشنواره شرکت کرده و از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.