کارفرمایان بخوانند / ۲ سال معافیت بیمه‌ای برای به کارگیری نیروی جدید

در صورت جذب کارورز در واحد‌های پذیرنده، کارفرمایان می‌توانند از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دوسال برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:  از ابتدای سال ۱۱۷ نفر شامل در ۸۱ واحد پذیرنده از مزایای طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما برخوردار شدند که از این تعداد ۸۹ نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی امسال بودند.

وی معتقد است افرادی که دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره سه ماهه) در کارگاه و موسسات مشمول دستورالعمل استفاده کرده اند حداکثر تا ۲۱ ماه می‌توانند از طرح مشوق بیمه‌ای استفاده کنند.

به گفته وی مدت دوره کارورزی (شامل دوره مقدماتی و معافیت) حداکثر ۲۴ ماه است که طی آن کارورز به منظور تبادل دانش کسب تجربه و ارتقای مهارت در کارگاه مشغول است.

وی معتقد است دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دانشگاهی کارشناسی که در زمان ثبت نام کمتر از ۳۵ سال تمام سن داشته باشند؛ و همچنین در طول دو سال قبل از ثبت نام دارای سوابق بیمه‌ای به مدت ۳ ماه یا بیشتر بوده و یا سابقه بیمه پردازی در شغلی که بابت آن طی دوره کارورزی جذب کارگاه می‌شود، داشته باشد، مشمول این دستورالعمل نمی‌باشد.

طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما باعث افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار شده و همچنین سبب فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما می‌شود.

 از ابتدای سال ۱۱۰ نفر متقاضی و ۱۶ واحد پذیرنده در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که ۸۹ قرارداد کارورزی منعقد شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.