درج هرگونه قیمت روی اقلام منوط به کارشناسی و اخذ نظرات سازمان حمایت است

پروژه درج قیمت تولیدکننده در واقع نظارت مدرن می‌باشد که با اجرای آن بسیاری از بازرسی‌ها کاهش و شفافیت عمومی ایجاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت صمت - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:  پروژه های تحول آفرین در دوره جدید، در دستور کار خود قرار داده ایم که یکی از این پروژه ها درج قیمت تولیدکننده بود که  با اجرای آن بسیاری از بازرسی ها کاهش و شفافیت عمومی ایجاد خواهد شد.

سازمان حمایت در این باره اعلام می کند که؛ هر گونه تغییر قیمت اقلام منتخب از طرف دستگاه‌های قانونی قیمت گذاری، پس از ارائه مستندات و مدارک مربوط و انجام محاسبات کارشناسی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و طرح و تصویب در ستاد تنظیم بازار صورت خواهد گرفت.

اقلام منتخب اعلامی شامل  لبنیات پرمصرف (ماست ساده، شیر کم چرب، پنیر uf )، شیر خام، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر، کودهای شیمیایی پایه، روغن خام و تصفیه شده خوراکی، دانه های روغنی، نهاده های دام و طیور (کنجاله، جو و ذرت)، گندم، آرد، نان، برنج، رب گوجه فرنگی، کنسرو تن ماهی، دارو و مکمل های دام و طیور (منتخب وزارت جهاد کشاورزی)، ماکارونی (رشته ای ساده)، دارو تجهیزات پزشکی (منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، انواع خودرو (منتخب کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت)، انواع شوینده (منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت)، یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، کاغذ مطبوعات، چاپ و تحریر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع پوشک و دستمال کاغذی، خدمات پزشکی، درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی، حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری (اعم از هوایی، ریلی و جاده‌ای) و عوارض جاده ای و خدمات بندری است.

ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در پورتال این سازمان موجود بوده و تمامی واحد‌ها مرتبط می‌بایست در تعیین قیمت اقلام خود نسبت به رعایت آن اقدام شود.

طبق دستور رئیس جمهور و مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار، علاوه بر اعلام فهرست کالا و خدمات هر گونه افزایش قیمت منوط به کارشناسی و اخذ نظرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منطبق بر ضوابط قیمت گذاری مصوب شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید کالا ، درج قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار