معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

آهنگ تزریق دز سوم کرونا در ایلام راضی کننده نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آهنگ تزریق دز سوم کرونا در ایلام راضی کننده نیست و همچنان کند پیش می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - جمیل صادقی فر  در نشست قرارگاه استانی کرونا در استان گفت: بر اساس آمار تنها ۱۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان تاکنون دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او گفت: متاسفانه نوع نگاه حتی در ادارات برای موظف کردن کارمندان به منظور تزریق دز سوم وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دستورالعملی در سطح ملی و استانی برای الزام به تزریق دز سوم تاکنون ارسال نشده، اما با توجه به آمار‌های کشور‌های خارجی نباید به پایداری این وضعیت با توجه به خطر جدی ورود امیکرون این مسأله ساده انگاری شود.

صادقی فر گفت: واکسن‌های که در استان وجود دارد همگی بسیار خوب هستند، اما با کمبود واکسن آسترازنکا مواجه ایم که امیدواریم برطرف شود.

او گفت: بر اساس آمار تاکنون ۵۰ درصد افراد دارای بیماری پرخطر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که این نگرانی جدی برای سلامت این افراد با توجه به کاهش سطح ایمنی بدن به دلیل طولانی شدن فاصله تزریق واکسن دز دوم و سوم به دنبال دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مرز مهمترین اولویت از نظر وزارتخانه است که باید با جدیت خاصی روند ورود افراد کنترل و مرکز قرنطینه مرز ساماندهی شود.

صادقی فر گفت: اکنون روزانه ۱۰ الی ۱۵ نفر تست کرونای مثبت دارند و خوشبختانه آمار فوتی‌ها در ۲ هفته اخیر در استان صفر بوده است.

او با اشاره به اینکه ۲۴ گذشته ۹ مورد تست پی سی آر مثبت بوده اند که این پایداری وضعیت کرونا به دلیل افزایش درصد ایمنی به خاطر تزریق واکسیناسیون دز اول و دوم است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.