کرملین:

مانور‌های نظامی در روسیه به مذاکرات امنیتی با غرب ارتباطی ندارد

کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مانور‌های نظامی این کشور به مذاکرات امنیتی با کشور‌های غربی ارتباطی ندارد و روسیه ناتو را تهدید نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- کرملین با اشاره به برگزاری مانور‌های نظامی نیرو‌های این کشور  گفت: «مانور‌های نظامی در مرکز و جنوب غرب روسیه به مذاکرات امنیتی در ژنو و بروکسل ارتباطی ندارد و روسیه به تضمین‌های قانونی در برابر گسترش ناتو نیاز دارد».

کاخ ریاست جمهوری روسیه در ادامه بیانیه‌ی خود اعلام کرد: روسیه ناتو را تهدید نمی‌کند و مذاکرات دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد، با این حال ساخت و ساز و رزمایش نظامی ادامه خواهد داشت و این اقدامات برای هر نیروی مسلحی یک امر عادی است.

روز گذشته روسیه اعلام کرد با ۳ هزار سرباز یک رزمایش نظامی در مناطق غربی خاک این کشور برگزار خواهد کرد.  بر اساس بیانیه ارتش روسیه حدود ۳۰۰ تجهیزات نظامی از جمله تانک T-۷۲B۳، خودرو‌های رزهی BMP-۲ و همچنین سلاح گرم سبک و متوسط در این رزمایش شرکت دارند. 

از چند ماه پیش کشور‌های غربی و اوکراین، روسیه را متهم می‌کنند که حدود ۱۰۰۰۰۰ نیرو در مرز‌های کی‌یف جمع آوری کرده تا برای تهاجم احتمالی آماده شود، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این اتهامات را رد و اعلام کرد تحرکات ناتو در نزدیکی مرز روسیه غیرعادی است و در صورت لزوم مسکو اقدامات نظامی-فنی مورد نیاز را انجام خواهد داد.

در پی تشدید تنش‌ها میان روسیه و کشور‌های غربی در راس آن‌ها آمریکا ۹ و ۱۰ ژانویه (ماه جاری) مذاکرات امنیتی میان مقامات روس و مقامات آمریکایی، ناتو و شورای اروپا در ژنو، بروکسل و وین برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار