قیمت مرکبات شب عید ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان

فهرست استان‌های متقاضی مرکبات شب عید دریافت شده است و پرتقال‌ها به قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا دهم اسفند به آن‌ها تحویل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-  حاتم نژاد مدیر تعاونی روستایی استان مازندران گفت: اتحادیه و تشکل‌های بخش کشاورزی خرید مرکبات برای تنظیم بازار شب عید را آغاز کرده اند و قرار است این پرتقال‌ها در سایز و اندازه مشخص، پس از بسته بندی به قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۱۰ اسفند به استان‌های متقاضی ارسال شود.

خرید مرکبات تنظیم بازاری اولین بار از اوایل دهه ۸۰ آغاز شد طرحی که در آن دولت، بخشی از مرکبات مرغوب شمال را از باغداران می‌خرید و در انبار‌ها ذخیره می‌کرد تا در روز‌های منتهی به سال جدید عید با قیمت مناسب دست مصرف کنندگان برسد.

این وظیفه را سال‌های گذشته به تناوب وزارت جهادکشاورزی، وزارت صمت، اتحادیه باغداران و تعاون روستایی انجام می‌داد و امسال نیز اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران  مباشر خرید مرکبات تنظیم بازاری شده است و با دریافت سفارش از استان‌ها قرارداد خرید پرتقال را از سورتینگ‌داران و باغداران آغاز کرده است.

بر اساس دستورالعمل اندازه پرتقال‌های تامپسون که از باغداران خریداری می‌شود ۱۹۰ تا ۳۰۰ گرم باید باشد که پس از جداسازی و بسته بندی در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و پس از دریافت هزینه‌های حمل و نگهداری با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۲۰۰ نوروز سال آینده کام مردم ایران را شیرین می‌کند.

مسئولان استان پیشتر از خرید ۴۰ تا ۵۰ هزار تن مرکبات خبر داده بودند، اما به گفته مدیر تعاونی روستایی استان مازندران با توجه به درخواست‌ها، در حال حاضر ذخیره سازی ۱۶ هزار تن پرتقال در مازندران در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.