راه بالغ بر ۱۰۰۰ روستای اردبیل بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بالغ بر یک‌هزار راه روستایی در سطح استان بازگشایی شده و راه ۲۰۳ روستا نیز مسدود است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - کلیم الله وثوقی گفت: با توجه به بارش سنگین برف که در برخی از مناطق استان ارتفاع برف به ۷۰ سانتی متر هم می‌رسید، تمام امکانات و تجهیزات راهداری برای برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها حاضر بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۴۵۰ نفر نیروی راهداری با استفاده از ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۲۲ منطقه استان اردبیل اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها نموده که هم‌اکنون شاهد باز بودن جاده‌های اصلی و فرعی استان هستیم.

وثوقی می‌گوید: پس از بارش سنگین برف در روز‌های اخیر، بیش از ۴هزار و ۶۰۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی و ۵۰۰ تن نمک‌پاشی انجام شده است.

به گفته او با توجه به افت شدید دمای استان و کولاک در جاده‌ها و به‌خصوص در گردنه‌ها، همشهریان عزیز از سفر‌های غیرضرور به جد اجتناب کنند.

سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهور استان اردبیل نیز گفت: با توجه به بارش برف در استان اردبیل و لغزنده بودن جاده‌های مواصلاتی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو در هنگام رانندگی از جمله مهم‌ترین تاکیدات پلیس برای رانندگان است.

او گفت: تاکید ما بر عدم سفر‌های غیرضرور است، ولی در صورت الزام و ضرورت سفر، داشتن تجهیزات زمستانی و به‌خصوص زنجیر چرخ ضروری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.