بازگشایی راه ارتباطی ۵۰ روستای شهرستان بانه

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بانه گفت: بارش برف سنگین و کولاک شدید در چند روز اخیر، راه ۲۱۰ روستای شهرستان را بسته بود که با تلاش راهداران راه ۵۰ روستا بازگشایی شده، ولی راه ۱۶۰ روستا همچنان مسدود است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - انور طا‌هایی با بیان اینکه برای بازگشایی راه‌های روستایی با توجه به سنگینی برف، چهار روز زمان نیاز داریم گفت: راه ۵۰ روستای دیگر تا اواخر امروز بازگشایی می‌شود.

طاهایی با اشاره به کمبود ماشین آلات و تجهیزات برف روبی می گوید: برای انجام عملیات برف روبی راه‌های روستایی، ۱۵ دستگا بولدز، گلایدر، لودر و تراکتور فعال هستند و هم اکنون مشغول برف روبی هستند.

امدادرسانی به ۲۵۰ مسافر و در راه مانده از سوی هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه نیز گفت: در چند روز اخیر به ۲۵۰ مسافر و در راه مانده توسط اکیپ‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بانه امداد رسانی شد.

اسماعیل رحیمی گفت: ۲۲۰ خودرو از برف و کولاک رهاسازی شد، ۲۸ نفر در پایگاه شبانه روزی امداد و نجات گردنه خان اسکان داده شدند و ۴۵ بسته غذایی نیز بین مسافران در راه مانده توزیع شد.

به گفته او: هم اکنون یک اکیپ پنج نفره نجات گر در پایگاه شبانه روزی گردنه خان و یک اکیپ در پایگاه شهری برای امداد رسانی در مواقع ضروری مستقر هستند.

ارتفاع برف در بانه به بیش از ۷۰ سانتیمتر و در برخی از مناطق کوهستانی به بیش از یک متر می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.