مرمت خانه تاریخی حاج عبدالله خان آران و بیدگل

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل گفت: مرحله نخست عملیات مرمت خانه تاریخی حاج عبدالله خان (اکرمیان) اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سید حسین چاکری بادی گفت: مرحله نخست عملیات مرمت و بازسازی خانه تاریخی حاج عبدالله خان (اکرمیان) به عنوان یکی از بنا‌های با ارزش تاریخی شهر آران و بیدگل با اقدامات استحکام بخشی و مقاوم سازی جبهه غربی، نما سازی ایوانهای، کف سازی و کف فرش حیاط و بهسازی سرداب ضلع غربی اجرا شد.

او گفت: مرحله اول عملیات مرمت خانه اکرمیان با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد تومان با مشارکت خیران میراث فرهنگی، هیئت امنای هیئت فاطمیه سرکوچه دراز و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل انجام شده است.

این خانه تاریخی با قدمت به اوایل دوره پهلوی و فرم معماری منحصر به فرد ۲۰ تیرماه ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز به عنوان تکیه حاج عبداله خان شهرت داشته و محل اجتماع هیئت های مذهبی آران و بیدگل در ایام محرم است.

۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در شهرستان آران‌وبیدگل شناسایی شده که از ۱۵۰ اثر آن شامل بنا‌های تاریخی، اشیای منقول فرهنگی تاریخی، میراث معنوی و ناملموس طبیعی (دریاچه نمک) تا کنون در فهرست اثر‌های ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار