نماینده دشتستان به همراه رئیس جمهور راهی روسیه شد

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی امروز به همراه رئیس جمهور عازم روسیه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای روس خود و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، امروز عازم روسیه شد.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی ایران و روسیه، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کند.

رئیس جمهور در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیدار خواهد کرد.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس روسیه، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های رئیسی در این سفر ۲ روزه است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو گفته است، میزان تجارت بین ایران و روسیه رضایت بخش و مطلوب نیست. بررسی ها نشان می دهد امکان ارتقاء و جهش حجم تجارت دو کشور تا ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد. رسیدن به این هدف مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم به خصوص در حوزه صادرات است.

رضایی گفته است، موانعی که پیش پای صادر کنندگان و تجار وجود دارد را باید برداریم. بخش دیگر انجام رایزنی در سطوح عالی است تا مشکلات تجارت خارجی به ویژه برای صادر کنندگان در روسیه برطرف شود. امید داریم سفر رئیس جمهور به روسیه به حل این معضلات کمک کند.

مهر امسال بود که به دعوت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نشست نمایندگان اتاق بازرگانی و انجمن خرمای ایران، جمعی از صادرکنندگان بوشهری و فعالان اقتصادی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، برگزار شد تا زمینه صادرات خرما به این کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.