۳۱ روستای شهرستان بیرجند فاقد دهیاری

در شهرستان بیرجند ۳۱ روستا فاقد دهیاری و درحال‌حاضر ۱۷ دهیاری درحال راه‌اندازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - خواجوی، مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری خراسان‌جنوبی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان بیرجند گفت: یکی از وظایفی که بر عهده شورا‌های اسلامی در روستا‌ها است انتخاب دهیار است که در شهرستان بیرجند ۳۱ روستای فاقد دهیاری است.

او گفت: تعامل بین شورای اسلامی و دهیاران می‌تواند در رفع مسائل و مشکلات روستا بسیار مؤثر باشد ، درحال حاضر ۱۷ دهیاری در شهرستان بیرجند درحال راه‌اندازی است.

خواجوی گفت: امسال ۱۱۱ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال اعتبار برای دهیاری‌های شهرستان بیرجند اختصاص‌یافته است که با توجه به جمعیت روستا‌ها ناچیز است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری گفت: با توجه به اینکه شاخص تعیین اعتبارات عمرانی برای طرح‌های روستایی براساس جمعیت روستایی است به‌همین دلیل اعتبارات کمتری به این روستا‌ها اختصاص می‌یابد که باید این قانون اصلاح شود.

فرماندار بیرجند گفت: دهیاران باید در روستا‌ها در زمینه طرح‌های اشتغال‌زایی تلاش کنند و راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی و احیای صنایع دستی می‌تواند در این راه گام بلندی باشد.

ناصری گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دهیاران و اعضای شورای اسلامی در روستا‌ها حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و دعوت مردم روستا‌ها به زدن واکسن کرونا است.

او گفت: شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران باید به قانون مسلط باشند و همواره در چارچوب قانون حرکت کنند.

ناصری گفت: امسال ۸۴ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای طرح‌های روستایی اختصاص‌یافته است که این میزان اعتبار بین ۳۵ دستگاه اجرایی باید تقسیم شود که مبلغ کمی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.