آئین افتتاح مقبره شهدای شنب غازان تبریز

عصر امروز بمناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مقبره شهدای شنب غازان تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور منطقه به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه دراستان در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر گفت: قبل از انقلاب ۲۵ آذر روز مادر بود، اما اینک سالروز ولادت حضرت زهرای اطهر روز مادر نامگذاری شده است.

 اینکه انسانی در ۱۸ سالگی بواسطه عبودیت و عبادت و اخلاصش به این مقام عظیم و اعلا می‌رسد، قابل تحسین است، مقام معظم رهبری می‌فرمایند درست است که ایشان به مقام نبوت و امامت نرسیدند، اما شان ایشان در حد نبوت و امامت است لذا باید زنان ما ایشان را الگوی خود قرار دهند مخصوصا مادرانی که مادر شهدا هستند.

درست است که در انقلاب ریزش‌هایی داشتیم، اما در مقابل رویش‌هایی هم مانند شهید زوار جنتی‌ها داشتیم که در جامعه ما رشد و نمو کردند، این‌ها جوانان امروز ما بودند.

جوانان ما از امروز برای اعتکاف ثبت نام می‌کنند انصافآ این‌ها جوانان خیلی خوبی هستند، این‌ها هستند که شب‌های احیا و شب‌های قدر جای خالی در مساجد پیدا نمی‌شود، سعی کنیم جوانان را از مساجد فراری نکنیم بلکه به آن‌ها میدان دهیم.

عباس رنجبر شهردار کلانشهر تبریز هم در این مراسم گفت: مزار شهدا میعاد گاه آینده دردمندان و متوسلین به پروردگار است لذا هر چه در توان داریم برای گلزار شهدای خود بکار می‌گیریم و این مکان فاخر نیز به همت مردم، خیرین و مسئولین شهرداری تبریز در چندین سال گذشته احداث شده است.

خوشبختاته بودجه شهرداری به شورای شهر تحویل داده شده است و برای تکمیل این گلزار شهدا نیز تمام توان و اعتبار خود را بکار می‌گیریم تا بتوانیم از خجالت خانواده معظم شهدا در بیائیم.

حجت الاسلام توکلی امام جماعت مسجد المهدی شنب غازان  نیزگفت: شهدا به تاسی از حضرت زهرا مدافع حریم ولایت شدند و این‌ها مفتخر به این هستند که در راه دفاع از ولایت، نظام مقدس جمهوری اسلامی جان عزیز خود را تقدیم کردند.

در پایان مراسم از مادران شهدا و خادمین مقبره شهدای شنب غازان تجلیل شد.

گفتنی است این پروژه در فضایی به مساحت هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در مدت چهار سال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار