۵۰ کشور مشتری کالا‌های مازندرانی

ناظر گمرکات مازندران گفت:کالا‌های استان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به ۵۰ کشور جهان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-علی یوسفی منش گفت: ۳۱ قلم صادراتی از جمله سیمان، مواد معدنی، فراورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، اشیاچوبی وسایر کالا‌ها از ابتدای امسال تا پایان دی ماه از مازندران به ۵۰ کشور جهان صادر شده است.

۵هزار تن کالا به ارزش ۲۳۳میلیون دلار از ابتدای امسال تا پایان دی ماه از ۵ گمرک نوشهر، فریدونکنار، ساری، آمل و امیرآباد صادر شده است.

به گفته یوسفی منش کشور‌های ترکیه، امارات، عراق و روسیه مهمترین مقصد کالا‌های صادراتی است.

میزان صادرات کالا از گمرکات مازندران در این ۱۰ ماه از لحاظ وزنی به میزان ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گفته ناظر گمرکات مازندران در همین مدت واردات به استان ۲میلیون و۴۷۲هزارتن به ارزش یک میلیارد و۳۳میلیون دلار بوده است.

در زمینه واردات نیز ۲۲قلم کالا از جمله جو، ذرت دامی، گندم، روغن، کوک نفتی چوب وتخته وسایر کالا‌ها بوده است که از ۲۴ کشور وارد شدند که مهمترین کشور‌ها امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، ترکمنستان وسایر کشور‌ها بودند.

به گفته یوسف منش در همین مدت میزان درآمد گمرکات مازندران ۵ هزار میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۲ درصد افزایش داشته ایم.

۸۸۲ هزار و ۲۴۱ تن کالا به ارزش ۲۳۰ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۸۷۰ دلار، در ۹ ماهه امسال بین گمرک مازندران و پنج عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا مبادله شده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار