تجارت مازندران با اوراسیا از ۱۱۶ میلیون دلار گذشت

تجارت مازندران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بهار امسال بیش از ۱۱۶ میلیون دلار شده است.

عسگر نیک نفس، ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با بیان اینکه حجم مبادلات مازندران با کشور‌های اوراسیا در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۱۶ میلیون دلار بوده است، گفت: به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار، قزاقستان با ۳ میلیون و ۱۸۲ هزار دلار، ارمنستان با ۵۱۲ هزار دلار و قرقیزستان با ۲۶۲ هزار دلار کالا بیشترین حجم صادرات از مازندران را داشتند.

او سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل و کیوی مهمترین محصولات صادراتی برشمرد و افزود: واردات گمرکات مازندران از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این مدت به ۱۰۰ میلیون و ۲۱۳ هزار دلار رسیده است.

ناظر گمرکات مازندران گفت: کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل فدراسیون روسیه با ۸۷ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار؛ قزاقستان با ۱۳ میلیون و ۶۹ هزار دلار مبدا کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران بودند.

نیک نفس عمده‌ترین کالا‌های واردشده از این کشور‌ها به مازندران را غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی و آهن آلات اعلام کرد و افزود: حجم صادرات و واردات کشور با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سه ماهه نخست امسال به ۴۶۶ هزار تن و ارزش ۱۱۶ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار رسید که در مجموع از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۱ و ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار