ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از ۹۵۰ میلیون دلار گذشت

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه از ۹۵۰ میلیون دلار گذشت.

امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: ۴۳۸ هزار و ۹۱۶ تن کالا به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۵۸۴ هزار دلار از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه از گمرکات مازندران صادر و یک میلیون و ۴۴۹ هزار تن کالا هم به ارزش ۸۴۹ میلیون و ۳۰۶ هزار دلار سهم واردات مازندران بود.

او افزود: در این مدت صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران ازنظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۳ و ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهند و واردات گمرکات مازندران نیز به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۴ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی عمده‌ترین اقلام وارداتی را شامل چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی، ذرت، جو، انواع کک محصولات شیمیایی به مازندران بیان کرد و گفت: این اقلام از نظر وزنی ۹۳ درصد و از نظر ارزشی ۹۱ درصد از کل واردات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده اند.

او کشور‌های عراق، روسیه، ترکمنستان، پاکستان وقزاقستان ۵ کشور اول مقصد کالای‌های صادراتی اعلام کرد و افزود: به ترتیب ۵۳ میلیون و ۳۸۹ هزار دلار، ۱۶ میلیون و ۴۳۲ هزاردلار، ۵ میلیون و ۶۸۹۷ هزار دلار، ۴ میلیون و ۵۱۱ هزاردلار و ۴ میلیون و ۲۸۹ هزار دلار کالا از گمرکات مازندران به این ۵ کشور صادر شده است.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا از ۲۴ کشور مختلف جهان، گفت: ۵ کشور اول کالا‌های وارداتی به گمرکات مازندران شامل امارات به ارزش ۲۸۹ میلیون و ۹۲۵ هزاردلار، ترکیه ۲۵۷ میلیون ۴۲۹ هزار دلار، روسیه ۱۱۳ میلیون و ۳۸۳ هزار دلار، عمان ۳۷ میلیون و ۳۴۱ هزاردلار و انگلستان ۳۱ میلیون و ۷۴۷ هزار دلاربوده اند.

او در خصوص رشد بیش از صد درصد ترانزیت خارجی ازگمرکات مازندران، افزود: در این مدت ۴۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۹۷۳ هزار دلار از مسیر گمرکات مازندران ترانزیت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار