وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان دیدار کرد

وزیر خارجه قطر ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (پنجشنبه) هفتم بهمن ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه دوکشور در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو در باره مسائل دوجانبه، موضوعات و تحولات مهم منطقه ای از جمله افغانستان و یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزير امورخارجه كشورمان در اين ملاقات با اشاره به سرعت تحولات منطقه ای و بين المللی بر لزوم رايزنی های نزديك تر ایران و قطر و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در یمن و افغانستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات منطقه تاکید کرد در هفته های اخير شاهد افزايش تحركات نظامی در خصوص يمن بوده ايم و اين موارد به بازتولید جنگ در يمن و منطقه انجامیده و مسیر صلح را تخریب می نماید.

وزير خارجه قطر نیز در اظهاراتی بيان داشت مانيز نگران افزايش تنش جديد در منطقه هستيم و اعتقاد داريم بحران یمن راه حل نظامی ندارد و از طريق گفت‌وگو بايد به راه حل برسند و اين وضعيت به نفع هيچ يک از طرف ها نمی باشد.

شبکه الجزیره شب گذشته به نقل از برخی منابع گزارش داد که وزیر خارجه قطر قرار است در سفر به تهران با مقام‌های ارشد ایران درباره موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو کند.

وزرای خارجه سه‌شنبه شب تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. وزرای امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی علاوه بر تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی و گفتگو در حل و فصل مسائل، در خصوص برخی موضوعات مهم مورد علاقه گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
باید تیتر میزدید که وزیر خارجه قطر با ظریف دیدار کرد ،زیرا امیر عبدا للهیان همان ظریف است فقط اسمش فرق میکند .
آخرین اخبار