آمادگی ایران و نیکاراگوئه برای گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه

وزرای امور خارجه ایران و نیکاراگوئه در خصوص توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به حضور محسن رضایی، معاون رئیس جمهور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در نیکاراگوئه گفت: آمادگی داریم تا تمام توافقاتی که در سفر معاون رئیس جمهور کشورمان به نیکاراگوئه انجام شده است را عملیاتی و اجرایی کنیم.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی، «روابط سیاسی دو کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدوارم که در آینده نزدیک بتوانیم همکاری‌های اقتصادی دو کشور را نیز بیش از پیش گسترش دهیم. حضور معاون رئیس جمهور کشورمان در این مراسم نشان دهنده آن است که ایران برای توسعه همکاری با کشور‌های آمریکای لاتین و به ویژه نیکاراگوئه اهمیت قائل است.»

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این تماس گفت: توافقات مختلفی در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از دارو، علوم و تکنولوژی و صنعت انجام شده و نیکاراگوئه آمادگی دارد در اسرع وقت این توافقات را به پیش برده و اجرایی کند.

گفتنی است، در این تماس وزرای خارجه هر دو کشور از یکدیگر برای سفر به کشور‌های خود دعوت کردند. 

چندی پیش محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه شرکت و با برخی مقامات این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

امیرعبداللهیان امروز با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و جیحون بایرام‌اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
نیکاراگوئه مثل ونزوئلا اوکیه
آخرین اخبار