آمار مساجد مناطق اهل تسنن کرمانشاه ۵۱۶ مسجد است

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه گفت : تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمار مساجد مناطق اهل تسنن استان ۱۰۰ مسجد بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حجت الاسلام حجت الله فاضلی گفت : تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمار مساجد مناطق اهل تسنن استان ۱۰۰ مسجد بود، بعد از انقلاب بیش از ۴۰۰ مسجد جدید در مناطق اهل تسنن استان ساخته شده و هم اکنون آمار مساجد مناطق اهل تسنن استان ۵۱۶ مسجد است.

به گفته مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه تعداد مدارس علوم دینی تا قبل از انقلاب هشت مدرسه با تعداد محدود طلاب بود امروز ۲۳ مدرسه علوم دینی در مناطق اهل تسنن استان فعال است و قریب ۱۷۰ طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

تمامی خدماتی که به طلاب اهل تشیع ارائه می‌شود، به طلاب اهل تسنن ارائه می‌گردد.

هم اکنون در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و سرپلذهاب مراکز آموزش عالی داریم.

شش شورای روحانیت و یک شورای عالی افتاح در استان امورات روحانیون اهل تسنن را پیگیری می‌کنند.

نماز جمعه در ۲۵۰ مسجد از ۵۱۶ مسجد مناطق اهل تسنن استان اقامه می شود در حدود نیمی از مساجد مناطق اهل تسنن استان نماز جمعه اقامه می‌شود که تریبون این مساجد فرصتی خیلی خوب برای بیان دستاورد‌های نظام است.

 ۲۳ برنامه شاخص از سوی مرکز اسلامی استان برای گرامیداشت دهه مبارک فجر در جامعه اهل سنت استان کرمانشاه، تدارک داده شده برگزاری همایش‌های تخصصی با هدف روشنگری در مورد جهاد تببین یکی از مهمترین برنامه‌های دهه مبارک فجر خواهد بود که در این راستا برگزاری گردهمایی ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن با محوریت مرکز بزرگ اسلامی را با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه در روز ۱۳ بهمن خواهیم داشت.

مصاحبه با علمای اهل سنت استان با موضوع تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی با همکاری صدا و سیما، معرفی چهره‌های تاثیرگذار در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی مثل ملاموستا ملاقادر قادری امام جمعه اهل سنت پاوه، محتواسازی پیرامون برجسته سازی نقش علمای اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری محافل قرآنی در مدارس و مساجد علوم دینی، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران اهل تسنن استان و... از دیگر برنامه‌های مرکز اسلامی کرمانشاه در دهه فجر امسال است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.