استکی: برای موفقیت در بوکس باید با تیم‌های اروپایی بازی کنیم

سرمربی تیم ملی بوکس معتقد است برای اینکه بتوانیم در بازی‌های آسیایی عملکرد موفقی داشته باشیم، باید با تیم‌های اروپایی رقابت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - فدراسیون بوکس جهت آماده‌سازی بوکسور‌های کشورمان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا که خرداد ماه برگزار می‌شود و همچنین شرکت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از تیم ملی بوکس ارمنستان برای برگزاری اردوی مشترک ۱۰ روزه در تهران دعوت کرده است. ارمنستانی‌ها قرار است در نیمه دوم اسفند ماه راهی ایران شده تا اردو و بازی‌های دوستانه‌ای را با بوکسور‌های کشورمان برگزار کنند.

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس گفت: دغدغه من این است که تا آن جا که امکان دارد با تیم‌های اروپایی اردوی مشترک برگزار کنم. بیشتر بنا داریم با تیم‌هایی بازی کنیم که شبیه به تیم‌های قزاقستان و ازبکستان هستند. به همین دلیل ارمنستان و گرجستان شباهت زیادی به این ۲ تیم دارند. ارمنستانی‌ها از بوکسور‌های خوبی برخوردار هستند و امسال هم در مسابقات قهرمانی جهان توانستند یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورند.

مسابقات کشور‌های اسلامی قرار است اواخر خرداد و اوایل تیر سال آینده در قونیه ترکیه برگزار شود و تیم ملی بوکس کشورمان هم در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. سرمربی تیم ملی بوکس خبر از حضور گرجی در ایران را داد تا بتوانیم با این کشور هم چند دیدار دوستانه برگزار کرده و با آمادگی کامل به بازی‌های آسیا اعزام شویم.

قرار شد بعد از تعطیلات عید نوروز گرجی ها هم به ایران بیایند تا با این کشور اردوی چند روزه‌ای را در تهران بر پا کنیم. بازی با گرجستانی هم می‌تواند به ما قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا که خرداد برگزار می‌شود کمک کند و هم باعث خواهد شد که قبل از شروع مسابقات کشور‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی هانگژو به آمادگی کاملی دست پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


رقابت‌های بوکس قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا در حالی از دوم بهمن به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار شد که فدراسیون بوکس ایران هیچ تیمی به این مسابقات اعزام نکرد.

اولین دوره مسابقات بوکس امید‌ها امسال برای اولین بار برگزار شد. متاسفانه تاریخ این رقابت‌ها همزمان شد با انتخابات فدراسیون بوکس که رئیس فدراسیون به دلیل مشغله کاری نتوانست نام بوکسور‌ها را به این رقابت‌ها اعلام کند. به همین دلیل تیمی از ایران به مسابقات قهرمانی امید‌ها اعزام نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار