در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

از قمه‌کشی در محوطه تا یادگاری‌نویسی روی دیوار‌های تئاترشهر/ تعیین حریم تئاترشهر؛ اولویت مسئولان

تئاترشهر با پنج سالن نمایش گنجایش حدود هزار نفر را برای تماشای نمایش دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - همزمان با تولد پنجاه سالگی تئاترشهر، در محوطه این مکان فرهنگی هنری قمه‌کشی شد. طبق گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران منطقه یازده، از اراذل و اوباش این درگیری بازداشت شدند؛ اما همین ماجرا سبب شد تا به مطالبات اهالی تئاتر درباره رعایت شأن مجموعه تئاتر شهر به عنوان یک بنای تاریخی و فرهنگی بپردازیم. تئاترشهر با پنج سالن نمایش گنجایش حدود هزار نفر را برای تماشای نمایش دارد.

قصد دیوارکشی نداریم

قادر آشنا مدیر کل هنر‌های نمایشی گفت: تئاتر شهر بنای تاریخی است که ثبت ملی شده و در عرصه نمایش بی بدیل است. به گفته او هنرمندان تئاتر رنج‌های فراوانی را به دلیل حضور اراذل و اوباش و تبادل مواد مخدر و از طرف دیگر حضور دستفروشان در این منطقه تحمل کرده‌اند. گاهی در بیرون مجموعه تئاترشهر درگیری رخ می‌دهد و حتی در برخی از موارد دعوا به داخل تئاترشهر هم کشیده می‌شود.

حتی گاه آجر‌های این بنا را می‌دزدند یا روی دیوار‌های آن یادگاری می‌نویسند!

از دو سال پیش، مجموعه هنر‌های نمایشی مکاتباتی با شهرداری منطقه یازده، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و میراث فرهنگی داشته و به تفاهم رسیده اند تا با کار هنری مانع ورود افراد غیر شوند؛ اما در نهایت با مخالفت تعدادی از اعضای شورای شهر سابق تهران مواجه شدند.

آشنا از درخواست‌ هنرمندان از جمله استاد علی نصیریان و فاطمه معتمد آریا برای حفظ حریم تئاتر شهر خبر داد و گفت: هنرمندان ما جرأت ندارند شب‌ ها از در تئاترشهر بیرون بیایند. استاد علی نصیریان دو سال پیش بر اثر تعقیب اراذل و اوباش دستشان شکست!

بنا بر گفته او، بنا بر دیوارکشی در اطراف تئاترشهر نیست؛ همانطور که تالار وحدت، مجموعه موزه هنر‌های معاصر و ... حریم دارند، باید تئاترشهر نیز به شکلی زیبا حریم داشته باشد تا هر کسی نتواند آنجا خطرآفرین شود.

تئاترشهر را تبدیل به پادگان نمی‌کنیم

ابراهیم گله‌دارزاده مدیر مجموعه تئاترشهر تهران، گفت: قصد نداریم که با ایجاد حریم، تئاترشهر را تبدیل به پادگان کنیم و نمی‌گوییم آنچه که ایده ماست انجام شود.

به گفته گله دارزاده، فضای تئاترشهر برای بزهکاری و ناهنجاری رها شده‌ و امروز مردم حق استفاده از مبلمان شهری را ندارند، چون جاساز مواد مخدر است.

به گفته مدیر تئاترشهر، این نقطه از شهر دچار بافت تغییر شهروندی شده است، یعنی قبلا این مکان پر از کتاب فروشی بود، اما الان تبدیل به کافه شده است. این منطقه از شهر ظرفیت این بحران را ندارد.

گزارش و گفتگو از فاطمه شریفی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار