افزایش ظرفیت تامین برق صنایع غرب فیروزآباد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده برق کارخانجات صنعتی غرب فیروز آباد به ۱۵۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - یدالله حقیقی در بازدید از کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد گفت: برق فارس هم اکنون تامین کننده ۲۵ مگاوات کارخانجات صنعتی و کارخانه کربنات سدیم در غرب فیروز آباد است.

او گفت: برق فارس در راستای خدمت به تولید و صنعت برق مورد نیاز این کارخانه را تامین کرده است. در سال‌های آتی هم با احداث کارخانه کربنات سدیم ۲ و کارخانه سیمان برق مصرفی این واحد‌های صنعتی به ۷۰ مگاوات افزایش خواهد یافت و با توسعه صنعتی به ۱۵۰ مگاوات خواهد رسید.

حقیقی گفت: کارخانه کربنات سدیم از مشترکان اصلی برق فارس است و در شهرستان فیروز آباد یک هزار و ۳۰۰ نفر نیرو دارد.

او گفت: شرکت برق فارس تلاش کرده که به بهترین نحو و با قابلیت اطمینان بالا برق صنعتی این کارخانه و صنایع پیرامون را تامین کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: شرکت برق فارس مطالعات اولیه برای تامین واحد‌های صنعتی در آینده نزدیک را انجام داده و با همکاری متخصصین و مهندسان شرکت برق منطقه‌ای استان، تامین برق و انرژی در کوتاهترین زمان ممکن برای این واحد‌های صنعتی انجام خواهد شد.

او گفت: این سه مجموعه صنعتی در مجموع ۴۹۰۰ نفر نیروی شاغل خواهد داشت و با این سطح کارآفرینی و اشتغال می‌توان امید داشت که بیکاری در سطوح بسیار قابل توجهی در غرب شهرستان فیروز آباد و روستا‌ها و بخش‌های اطراف مرتفع خواهد شد. همه این اقدامات در راستای هدف صنعتی شدن استان فارس برداشته می‌شود و رویکردی فرخنده و ارزنده در پی خواهد داشت.

حامد مرام، مدیرعامل شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد نیز در حاشیه این بازدید با تقدیر از همراهی شرکت برق فارس در تامین و انتقال برق مورد نیاز این واحد صنعتی به نقش این کارخانه در توسعه منطقه اشاره کرد.

او گفت: در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد حدود هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

مرام گفت: تعداد رانندگان کامیون شهرستان فیروزآباد قبل از راه‌اندازی کارخانه کربنات سدیم کاوه کم بود، اما با راه‌اندازی این کارخانه ۵۰ کامیون توسط مردم این شهرستان خریداری شده چرا که روزانه ۸۰ محموله از کارخانه کربنات سدیم خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد همچنین در خصوص زمان تکمیل فاز‌های تکمیلی این کارخانه، گفت: تا ۲ سال آینده فاز‌های بعدی کارخانه تکمیل می‌شود.

ابراهیم عسگریان، رییس هیات مدیره شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد هم بر لزوم تامین و انتقال برق مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در غرب شهرستان فیروز آباد تاکید کرد.

او گفت: ظرفیت عملیاتی کارخانه کربنات سدیم واقع در فیروزآباد استان فارس با توجه به تجارب و توانمندی‌های اجرایی و فنی گروه صنعتی حدود یک میلیون تن در سال است.

عسگریان گفت: این کارخانه در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده که با بهره‌برداری از آن همه نیاز داخل کشور مرتفع و امکان صادرات بخش اعظمی از محصول مورد نیاز در صنایع شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب، پتروشیمی‌ها و … به کشور‌هایی نظیر ترکیه، عراق، هند، اوکراین، یونان، امارات، ارمنستان، ناجیکستان و … فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.