عوارض ساختمان و املاک برای سال ۱۴۰۱ در مشهد تعیین شد

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از تعیین عوارض ساختمان و املاک در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدرضا مومنی گفت: امسال طبق سنوات گذشته لایحه شهرداری به شورای شهر ارائه با قید دو فوریت به تصویب رسید، افزایش امسال نیز تقریبا با سال گذشته برابر است.

هرسال شهرداری و شورای شهر قبل از ۱۵ بهمن ماه نرخ عوارضی که شهروندان سال آینده بابت مجوز‌های ساختمانی اخذ می‌شود، را اعلام می‌کنند.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت:  نرخ رشد افزایش عوارض و بهای خدمات ساختمان و املاک برای سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و با لحاظ عوامل دخیل در محاسبات عوارض از جمله نرخ تورم بانک مرکزی، هزینه خدمات شهروندی، ارزش معاملاتی ساختمان و سایر متغیر‌های اقتصادی و اجتماعی برای حوزه‌های یک و دو درامدی (حوزه‌های برخوردار) ۴۰ درصد، برای حوزه ۳ درآمدی (نیمه برخوردار) ۳۳ درصد و برای حوزه‌های ۴و۵ درآمدی (کم‌برخوردار) ۲۶ درصد افزایش تعیین شد.

مومنی گفت: تخفیف ۱۰ درصدی به صورت دائم برای مناطق کم‌برخوردار درنظر گرفته شده است که این تخفیف دائمی در کنار سایر تخفیف‌های مناسبتی، تخفیف پرداخت نقدی و معافیت‌ها و تشویق‌هایی است که شورای اسلامی شهر برای حوزه‌های نیازمند بازآفرینی و محلات هدف بازآفرینی در نظر می‌گیرد که تا ۱۰۰ درصد نیز در برخی موارد می‌رسد.

او گفت: همچنین تقسیط عوارض نیز به شهروندان در پرداخت عوارض کمک می‌کند.

انتهای پیام//ص.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.