بخشش کریمانه اولیای دم همزمان با ایام الله دهه فجر

رئیس کل دادگستری فارس از بخشش کریمانه اولیای دم و رهایی محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی و اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان کوه چنار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه با اخذ رضایت از اولیای دم، ۶۰ فقره قصاص در استان به مصالحه ختم شده است.

او گفت: امسال تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص نفس و استفاده هر چه بیشتر از هسته‌های جهادی و مصلحین قرآنی در امر سازش در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.

به گفته موسوی، حدود ۸ سال پیش در شهرستان کوه چنار در پی بروز اختلاف مالی بین دو تن درگیری و نزاع رخ داد که در نهایت جوانی جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با تلاش مجدانه رئیس حوزه و اعضای شعبه شورای حل اختلاف کوه چنار و غالب بودن فرهنگ عشیره ای در این منطقه با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان منطقه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌ی اولیای دم، در نهایت رضایت اولیاء دم اخذ و رضایت آنان نسبت به محکوم پرونده حاصل شد.

او گفت: بی شک، تلاش بی شائبه و شبانه روزی در جهت مصالحه و سازش، نقشی ارزنده و اثربخش در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات و نیز ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه دارد.

این مقام قضایی استان گفت: این امر از مهمترین دستاورد‌های این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا وکارکنان شورا‌های حل اختلاف استان است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.