ابراز نگرانی کره جنوبی از شدت گرفتن فعالیت‌های موشکی پیونگ یانگ

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی هشدار داد در صورت ادامه فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای در پیونگ یانگ بحران در شبه جزیره کره به اوج خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان- مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی روز گذشته در مصاحبه با رسانه‌های خبری گفت: اگر کره شمالی به همین روال به پیشرفت‌های خود در زمینه موشک‌های بالستیک و دوربرد ادامه دهد ممکن است بحران ۵ سال گذشته در شبه جزیره کره بار دیگر تکرار شود.

مون جائه با اشاره به آزمایش های اخیر موشکی همسایه شمالی این کشور افزود: حل این بحران‌ها تنها از طریق دیپلماسی و گفتگو‌های سیاسی امکان پذیر است و مقامات دو کشور باید ارتباطات نزدیک بیشتری با هم داشته باشند.

وی همچنین به دلیل نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی و هم زمانی آن با آزمایشات موشکی در پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرد این تحولات می‌توان موجب بحرانی سیاسی در منطقه شود. وی تصریح کرد: دوست دارم شرایط را پیش از تحویل قدرت به دولت بعدی به صلح و آرامشی نسبی نزدیک کنم. من تمایل دارم با گفتگو میان طرف‌ها تمامی اختلافات را حل و فصل کنیم.

مون جائه این ادامه داد: بزرگترین دستاور من در دوران ریاست جمهوری جایگزینی و تاکید بر گفتگو‌های دیپلماتیک به جای انتخاب گزینه حمله نظامی به کشور‌ها بوده است.

گفتنی است کره شمالی به طور بی سابقه‌ای در یک ماه گذشته هفت بار موشک‌های بالستیک مختلف را با موفقیت آزمایش کرده است. مقامات پیونگ یانگ همچنین روز گذشته اعلام کردند کره شمالی تنها کشوری در جهان است که می‌تواند مستقیماً آمریکا را با موشک‌های خود مورد هدف قرار دهد. مقامات پیونگ یانگ می گویند تا زمانی که اقدامات تحریک آمیز آمریکا منافع ملی کره شمالی را به مخاطره بیاندازد چاره ای جز گسترش توانایی های دفاعی خود نخواهند داشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار