موافقت دانمارک با استقرار نظامیان آمریکایی در خاک خود

مقامات دانمارک اعلام کردند با حضور سربازان آمریکایی در این کشور موافق هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مقامات دانمارک اجازه استقرار سربازان آمریکایی در خاک خود را در بحبوبه تنش با روسیه صادر کردند.

بر اساس گزارش الجزیره «مته فردریکسن» نخست‌ وزیر این کشور در خصوص این همکاری نظامی گفت: «دانمارک و آمریکا اکنون مذاکرات را در مورد توافقنامه همکاری دفاعی آغاز کردند و فصل جدید در روابط قوی میان ما آغاز خواهد شد. دانمارک به تقویت تعامل آمریکا در اروپا کمک خواهد کرد و این به دفاع از خودمان و ارزش‌های مشترک مربوط می‌شود.»

طی چند هفته گذشته آمریکا بار‌ها نیرو‌های جنگی خود را به کشور‌های اروپای شرقی اعزام کرده است. در همین راستا بیش از ۳ هزار نیروی نظامی آمریکایی به منظور تقویت جبهه شرقی ناتو به لهستان و رومانی اعزام شدند.

فرانسه نیز پیشنهاد داده تا برای تقویت نیرو‌های ناتو حدود هزار نیروی نظامی خود را در رومانی مستقر کند. این پیشنهاد قرار است در نشست بعدی وزیران دفاع ناتو در اواسط فوریه مورد بررسی‌های بیشتر قرار گیرد.

درک شولت، مشاور وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در بخارست در جمع خبرنگاران گفت: هدف ما تقویت نیرو‌های ناتوست. ما به طور کلی در هماهنگی کامل با نیرو‌های ناتو هستیم و هر اقدامی که آن‌ها برای دفاع از شرق اروپا انجام دهند مورد حمایت ماست.

آلمان و انگلیس نیز هر کدام به صورت جداگانه تعدادی از سربازان خود را به کشور‌های اروپای شرقی اعزام کردند. در این میان تنها مجارستان اعلام کرد که حاضر نیست کشور خود را در اختیار سربازان آمریکایی قرار دهد.

در همین زمان روسیه و بلاروس نیز بطور مشترک در حال برگزاری یک رزمایش نظامی هستند. روز گذشته نیز رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که نیمه شب سه‌شنبه ۳ ناو روسیه با عبور از تنگه استانبول (بسفر) وارد دریای سیاه شده‌اند. وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ۶ ناو این کشور برای شرکت در رزمایش مشترک با بلاروس عازم دریای سیاه خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار