در یک هفته گذشته

۱۹ واحد صنفی غیربهداشتی در استان همدان پلمب شد

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان گفت: ۱۹ واحد صنفی طی یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان، پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-«لیدا رفعتی» گفت: این واحدها شامل یک رستوران، پنج نانوایی و ۱۳ مورد سایر واحدهای صنفی است که به علت بی توجهی نسبت به اجرای شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی، پلمب شدند.

در یک هفته گذشته چهار هزار و ۸۴۰ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شد که در نتیجه آن ۶۸۰ اخطاریه صادر و واحدهای صنفی متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گفته او، بیشترین سهم تخلف در واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته مربوط به نانوایی‌ها با ۱۱۹ مورد تذکر و بانک ها با ۴۸ مورد اخطاریه بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان گفت: براساس نتایج حاصله از بازرسی های انجام شده سه هزار و ۸۴۱ واحد معادل ۷۹ درصد واحدهای صنفی بهداشت فردی را رعایت کردند.

رفعتی تصریح کرد: بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به فرودگاه و صنایع با ۱۰۰ درصد، پلیس + ۱۰ و دفاتر پیشخوان ۹۶ درصد، تالارهای پذیرایی ۹۳ درصد، مدارس و پاساژها ۹۰ درصد و کمترین میزان نیز مربوط به سالن های سینما و تئاتر با ۶۷ درصد و پایانه های مسافربری با ۷۱ درصد است.

او ادامه داد: ۶۶ درصد مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده می کنند که این آمار در استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی ۳۳ درصد، مراکز ورزشی و استادیوم ۵۰ درصد و پایانه های مسافربری برون شهری ۵۷ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان رعایت شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان نیز حدود ۶۱ درصد است.

به گفته رفعتی بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از چهار هزار و ۸۴۰ واحد صنفی در یک هفته گذشته متصدیان چهار هزار و ۲۸۴ واحد معادل ۸۹ درصد نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده بودند.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/غ

برچسب ها: بازرسی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.