پایانه صادرات کشاورزی در آذربایجان غربی ایجاد می‌شود/صدور ۵۰۰ هزار تن سیب درختی از استان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آذربایجان غربی دروازه ورود ایران به بازار‌های جهانی است و از استان‌های مهم در بخش کشاورزی به شمار می‌رود که ایجاد پایانه کشاورزی در این استان ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - سیدجواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید از واحد سردخانه ۵ هزار تنی سورتینگ و بسته بندی و جعبه سازی در ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر دولت تمام تلاش خود را برای ساماندهی بازار و محصولات کشاورزی به خصوص صادرات ۲۸۰ هزارتن سیب باقی مانده در سردخانه‌های استان انجام می‌دهد، گفت: دولت سیزدهم از شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرده و تمام تلاش دولت برای ساماندهی بازار سیب برای سال آینده خواهد بود.

به گفته او: تلاش خواهیم کرد سال آینده بازار محصولات کشاورزی به خصوص سیب را ساماندهی کنیم؛ از همین الان برنامه ریزی می‌کنیم در بحث سیب سال آینده  مشکلات فعلی را نداشته باشیم.

او گفت: تولید قراردادی توسط سازمان تعاون روستایی، خرید تضمینی به صورت اصولی و برنامه ریزی شده را از مهمترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی محصول سیب استان در سال آینده عنوان کرد.

به گفته او: امسال اولین بار ۴۲ هزارتن سیب صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران استان  به صورت تضمینی خریداری شد؛ همه مطالبات در حدود ۶۴ میلیارد تومان ناشی از خرید تضمینی به باغداران پرداخت شده که سال آینده با انسجام و نظم بیشتری این اقدام صورت می‌گیرد.

او از صدور ۵۰۰ هزارتن سیب از ۸۰۰ هزار تن سیب ذخیره سازی شده در سردخانه‌های استان خبر داد و گفت: با تسهیل مسیر‌های صادراتی و شناسایی بازار‌های جدید تلاش برای تسریع در روند صادرات ۲۸۰ هزار تن سیب باقی مانده در حال انجام است.

او همچنین با اشاره به مشکل برندسازی در زمینه تولید عسل در آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی ۴۲ درصد عسل کشور را تامین می‌کند، ولی از برند شاخصی در کشور برخوردارنیست و سازمان تعاون روستایی برنامه جدی در این زمینه را در دستور کار خود دارد.

او گفت: برای حل مشکل سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی استان به خصوص سیب نیز؛ در سفر آتی رئیس جمهوری به آذربایجان غربی برنامه‌های مفصلی برای بخش کشاورزی داریم، اما با اعطای تسهیلات و دعوت از سرمایه گذاران تلاش می‌کنیم بخش سورتینگ و بسته بندی در استان را سامان ببخشیم.

او در خصوص تامین میوه شب عید در کشور نیز گفت: برای تامین و تنظیم بازار میوه شب عید برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و تلاش داریم با خریداری و توزیع میوه‌های با کیفیت آرامش خوبی در بازار میوه شب عید داشته باشیم.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.