در پی کاهش تنش‌ها؛

روند قیمت نفت نزولی شد

با اعلام بازگشت نظامیان روس به پایگاه‌های خود، قیمت نفت خام برنت کاهش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان – با کاهش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، قیمت نفت خام برنت که در روز‌های گذشته سیر صعودی داشت، با ۳ درصد کاهش به ۹۳.۶۹ دلار در هر بشکه رسید که همچنان بالاترین رقم در بیش از هفت سال گذشته است.

به گزارش رویترز، در پی انتشار این خبر شاخص‌های سهام روسیه نیز رشد کردند. شاخص FTSEI نیز رشد کرده و از سوی دیگر با افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، از ارزش دلار در برابر پوند کاسته شد.

ارزش روبل نیز در برابر دلار ۱.۶ درصد و در برابر یورو ۱.۱ درصد افزایش یافت.

پیش‌تر، مانور تبلیغاتی رسانه‌های غرب مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین، باعث افت سهام‌های روسی شده بود. همچنین، پس از انتشار اظهارات مقامات غربی، نگرانی‌ها از اینکه بروز درگیری سبب مختل شدن عرضه نفت شده و بحران انرژی اروپا را عمیق‌تر کند، قیمت نفت و گاز را افزایش داده بود.

روسیه امروز اعلام کرد برخی یگان‌های نظامی این کشور پس از برگزاری رزمایش در نزدیکی اوکراین، به پایگاه‌های خود باز خواهند گشت. این تحول با واکنش محتاطانه اوکراین و انگلیس مواجه شد. اما بازار‌های مالی تغییرات زیادی از خود نشان دادند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این خصوص گفت که «ما همیشه گفته‌ایم که نیرو‌ها پس از پایان تمرینات به پایگاه‌های خود بازخواهند گشت. این بار نیز چنین است». او گفت که آمریکا با هشدار مکرر در مورد آنچه «تهاجم قریب الوقوع» می‌خواند به بحران دامن می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار