نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا:

مسکو به کی‌یف حمله نمی‌کند مگر اینکه اوکراین آن را تحریک کند

ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفته است مسکو اجازه کشتار آشکار شهروندان خود را در هر کجا از جمله در دونباس را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه بار دیگر اتهام زنی غرب علیه مسکو در خصوص حمله احتمالی به اوکراین را رد کرد. او به روزنامه انگلیسی گاردین گفت: « اگر اوکراین حمله‌ای به روسیه انجام دهد، از پاسخ ما تعجب نکنید. مسکو اجازه کشتار آشکار شهروندان روسیه در هر کجا از جمله در دونباس را نخواهد داد.»

به گفته این دیپلمات، تعداد نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز اوکراین (که اغلب به عنوان نشانه‌ای از تشکیل گارد نظامی روسیه ذکر می‌شود) برابر با تعداد سربازان شرکت کننده در رزمایش‌های اخیر غرب-۲۰۲۱ است که هیچ نگرانی عمده‌ای ایجاد نکرد.

همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات کاخ سفید و داونینگ استریت گفت: «تنها افراد دیوانه که از اخلاق بهره ای ندارند می‌توانند پیشنهاد کنند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد.»

به گفته زاخارووا مسکو صرفاً به دلیل انتقال نیرو‌ها در خاک خود مقصر شناخته می‌شود در حالی که آمریکا مشغول به اختراع سناریو‌هایی در اطراف اوکراین است تا احتمالاً آلمان را مجبور به ترک استفاده از خط لوله نورد استریم ۲ کند.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز گفت: حمله روسیه به اوکراین بسیار محتمل است، می‌تواند قریب الوقوع باشد و تهدیدی برای ثبات گسترده‌تر اروپا باشد که متجاوزان در سراسر جهان را جسور می‌کند. روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در نزدیکی مرز اوکراین دارد.

تراس گفت: نیرو‌های روسی می‌توانند «خیلی خیلی سریع» به کی‌یف برسند و باید این پیام را به ولادیمیر پوتین بدهیم که هیچ پاداشی برای این تجاوز وجود ندارد.

ایگور کوناشنکوف، نماینده وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیرو‌های مسلح روسیه با پایان یافتن رزمایش‌ها در حال بازگشت به پادگان‌های نظامی اولیه خود هستند.

تنش‌ها در اطراف اوکراین در چند هفته گذشته تشدید شده است، آمریکا و انگلیس، بار‌ها روسیه را به برنامه‌ریزی برای تهاجم و تمایل به استقرار یک دولت دست نشانده در کی‌یف متهم کرده‌اند.

غرب و ناتو ادعا می‌کنند که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین است. مسکو بار‌ها این اتهامات را جعلی خوانده و گفته است که چنین ادعا‌هایی تنها بهانه‌ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرز روسیه و همچنین پوشش اقدامات تهاجمی کی‌یف در دونباس است که توافقات مینسک را نقض می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
یک سوال اساسی : اگر نمی خواد حمله کنه چرا 130.000 نظامی
در مرز اوکراین مستقر کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مسکو حمله نمیکنه و قصد حمله هم نداره
ولی چند تا از کشورهای اروپایی و آمریکای تروریست دارن اوکراین رو تحریک و حمایت مالی نظامی میکنن تا با روسیه درگیر بشه و منطقه رو نا آرام کنن و به خواسته های سیاسیشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا از ما علیه آمریکا استفاده نمیکنه ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
باید تحریک خیلی خیلی شدیدی باشه نه اینکه تا تقی به توقی بشه حمله کنه چون افکار عمومی دنیا رو باید قانع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
افكار عمومي دنيا تحت هيچ شرايطي قرار نيست قانع بشن چون افسار افكار عمومي دنيا دست شبكه هاي سايبري آمريكا هست
آخرین اخبار