اکثریت آلمانی‌ها با پیوستن اوکراین به ناتو مخالفند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر آلمانی‌ها با پیوستن اوکراین به پیمان ناتو مخالف هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق نظرسنجی شبکه تلویزیونی ARD آلمان، بیش از ۵۳ درصد از شهروندان آلمانی با پیوستن اوکراین به ناتو مخالف هستند، در حالی که کمتر از یک سوم یا ۲۸ درصد نظرعکس دارند.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۱ درصد از پاسخ دهندگان مخالف ورود اوکراین به ائتلاف در سال‌های آینده هستند، ۲۲ درصد دیگر به طور کامل پذیرش این کشور در پیمان ناتو را رد کردند. کمتر از یک سوم یا ۲۸ درصد از آلمانی‌ها معتقد بودند که نباید عضویت کی‌یف در ائتلاف را رد کرد. ۱۹ درصد دیگر از پاسخ دهندگان نیز نظری نداشتند.

این نظرسنجی ۱۵ و ۱۶ فوریه به دو صورت تلفنی و آنلاین از ۱۲۰۲ آلمانی انجام شد. حاشیه خطای این نظرسنجی ۲-۳ درصد بود.

اعضای ناتو در نشستی که در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار شد، اعلام کردند که اوکراین و گرجستان می‌توانند در آینده به این سازمان بپیوندند. در این میان، نه زمان احتمالی پذیرش و نه برنامه عملی برای عضویت مشخص نشده است. در فوریه ۲۰۱۹، پارلمان اوکراین اصلاحات قانون اساسی را تصویب کرد که نشان دهنده تمایل کی‌یف برای پیوستن به ناتو بود.

در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱، وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس توافقنامه‌هایی را درمورد تضمین‌های امنیتی که مسکو انتظار دارد از واشنگتن و ناتو دریافت کند، منتشر کرد. دو توافقنامه آمریکا و ناتو را ملزم می‌کند که گسترش خود به سمت شرق را متوقف کند؛ بدین معنی که از عضویت اوکراین در ناتو صرف‌نظر کند. همچنین این توافقنامه پیشنهادی محدودیت‌هایی را برای استقرار سلاح‌های تهاجمی جدی، از جمله سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد.

اوکراین و چندین کشور غربی روسیه را به ایجاد تدارک نظامی در امتداد مرز اوکراین متهم کرده‌اند که ادعا می‌شود برای تهاجم آماده می‌شود. روسیه این اتهامات را رد کرده و به همتایان غربی خود که تسلیحات مرگبار به کی‌یف می‌رسانند هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار