هلند به اوکراین سلاح ارسال می‌کند

در بحبوحه تنش‌های میان کی‌یف و مسکو و تشدید درگیری‌ها میان نیرو‌های اوکراین و جدایی‌طلبان در شرق اوکراین، هلند از ارسال سلاح به اوکراین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مقامات هلندی تصمیم گرفتند اسلحه‌های تک تیرانداز، کلاه‌های ایمنی، جلیقه‌های ضد گلوله، رادار‌ها و مین یاب‌ها را در اختیار اوکراین قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری NOS، آمستردام به درخواست کی یف برای کمک نظامی به این شکل پاسخ داد. هلند همچنین آماده آموزش نیرو‌های اوکراینی در مورد نحوه استفاده از تجهیزات هلندی فقط در خارج از اوکراین است.

اوکراین از سال ۲۰۱۴ با جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور در حال جنگ هستند. این درگیری‌ها براساس یک توافقنامه صلح در سال ۲۰۱۶ با نام توافقنامه مینسک به طور موقت متوقف شد، ولی با افزایش تنش‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین این درگیری‌ها از سر گرفته شده است. دولت روسیه بار‌ها تاکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد و تاکید کرده است که تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند کذب هستند و هدف از این ادعا‌ها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسیه در آماده‌سازی برای تحریم‌های جدید اقتصادی و توجیه گسترش ناتو به شرق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار